15 Haziran 2010 Salı

ARASI ELMALI KEK


Gamze Bursa tariflerine devam...

Bugüne kadar beni hiç yanıltmadı tarifleri. Tamam kabul ediyorum ilk başladığımda ya da hamur ellerime yapıştığında "bu ne yaaa" oldum..

Amaaa sonuç yine çok güzel...

Kek ile tart arası bir tarif ....



İşte "Arası Elmalı Kek" için gerekli malzemeler:

3 küçük kırmızı elma (ben 2 adet orta boy yeşil elma koydum biraz daha ekşi oluyor)

3 çorba kaşığı yoğurt

5 çorba kaşığı toz şeker (ben esmer şeker kullandım. Esmer şekerin yanık gibi kokan tadını seviyorum)

2,5 su bardağı un (unu beyaz un yerine tam buğday unu kullanarak da yapabilirsiniz)

125 gr margarin (margarin kullanmıyoruz biliyorsunuz. 1,5 çay bardağı sıvıyağ (mümkünse zeytinyağı) aynı işi görüyor ve daha sağlıklı oluyor)

1,5 tatlı kaşığı tarçın

1 çay kaşığı karbonat

1 tutam tuz

Üzerine serpmek için pudra şekeri

24 cm fırın kabı



**** Ben ek olarak elmalı tarçınlı harcın içerisine dövülmüş ceviz de ekledim. ceviz, tarçın, elma üçlüsünü pek severim...



Hazırlanışı:

1- Fırın 180 dereceye ayarlanır

2- Elmalar rendelenir, 3 çorba kaşığı şeker ve tarçının tamamı eklenir ve karıştırılır

3- Yağ, un, yoğurt, 2 çorba kaşığı şeker, karbonat, tuz yoğrulur

4- Hamur ikiye bölünür

5- 1. parça yağlanmış tepsiye yayılır. (ben tepsiyi yağlamadım. yağlı kağıt kullandım. hem temizlemesi kolay hemde extra yağa ne gerek var?)

6- Tepsiye yaydığınız hamurun üzerine malzemeler dökülür

7- 2. parça merdane ile keki yaptığınız kalıp ölçüsünde açılır ve elmalı malzemenin üzerine kapaltılır

8- Üzeri pembeleşinceye kadar 40 45 dk pişirilir.

9- Soğuyunca pudra şekeri serpilir....

Bu tarifi denerseniz eğer sizinde yorumlarınızı almak isterim. Siz pişirirken herhangi bir aksaklık yaşadınız mı? Sizin kekinizin tadı nasıl oldu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder