21 Nisan 2009 Salı

AYŞE TÜTER'DEN KRİZ KURABİYESİ




Adının neden kriz kurabiyesi olduğunu anlamadım ama geçen hafta İstanbul'da yediğimde bunu siteye mutlaka koymalıyız dedim ve döner dönmez de yaptım.
Kitabında şekil olarak örgü şeklini yapmış ama benim çok vaktim olmadığı için yuvarlayıp fırına verdim.
Kaynak:Ayşe Tüter
Hazırlama Süresi: 20 dakika
Pişirme Süresi: 25 dakika
Fırın Isısı: 180
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan: 4


Malzemeler
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı margarin (ben 1/2 tereyağ 1/2 sıvı yağ ekledim margarin yerine)
1 fincan kuru üzüm
1 fincan dövülmüş fındık
5-6 adet minik doğranmış kuru kayısı
1 çay kaşığı tarçın
1 yumurta (akı hamurun içine sarısı üzerine sürülecek)
Alabildiği kadar un (2,5 -3 su bardağı kullandım siz yinede kulak memesi kıvamını yakalamaya çalışın)

Hazırlanışı
1. Yoğurt, şeker, sıvıyağ,margarin ve yumurta akı derin bir kapta karıştırılır
2.Karışan bu malzemeye un, kuru üzüm, kayısı, tarçın ve fındıklar eklenir. Yumuşak bir hamur yapılır
3. Üzerine yumurta sarısı sürülür.
4.180 derece önceden ısıtılmış fırına koyulur. Üzeri kızarınca alınır.

1 yorum:

  1. e tabi kriz kurabiyesi.ölçüler çay bardağı ve fincanla :))

    YanıtlaSil