26 Kasım 2007 Pazartesi

LİMONLU TAVUK

Bu hafta narenciyeden devam edelim. Buzlukta tavuk bagetleri vardı, şöyle güzel kızarmış olsalar diye düşünürken diyette olduğumun farkına vardım. Ben de onları en kurtarıcı bulduğum yöntemle pişirmeye karar verdim. Aslında bu yemeği tavuğun göğsüyle ya da kalça etiyle yaparım. Ama bagetler de gayet lezzetli oldu.
Bu yemeğin püf noktası da limonlarıdır, çünkü ağır ateşte pişen tavuğun kokusunu en iyi limon alıyor.
Evde limon kalmamış yağmur çamur demedim eşime bahçeden limon toplattım:)

Hazırlama Süresi: 60 dakika
Zorluk: Kolay
Pişme Süresi: 50 dakika
Malzeme Tedariki: Kolay

Malzemeler

6 adet tavuk baget
3 adet orta patates
1 limon suyu
2 adet kuru soğan
4 - 5 diş sarımsak
Kimyon
Tuz
1 çorba kaşığı zeytinyağı

Hazırlanışı:

Soğanları ve patatesleri halka halka ve irice doğruyoruz. Sarımsakları soyuyoruz.
Limon suyunun içine tuz ve kimyon zeytinyağını ekleyip karıştırıyoruz.
Karnıyarık tenceresine ya da o boyutlarda herhangi bir çelik tencereye (çelik tencerede daha lezzetli sonuç alınıyor) sırasıyla soğan, tavuk ve patatesleri dizip sarımsakları da serpiştiriyoruz.
tüm malzememizin üzerine limonlu karışımımızı gezdiriyoruz.
Tencerenin kapağını sıkıca kapatıp kısık ateşte yavaş yavaş pişmeye bırakıyoruz.
45 dakika sonra eğer yemeğimiz tüm suyunu çekmişse ocaktan indiriyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder