1 Kasım 2007 Perşembe

OKTAY USTA’DAN BİR TARİF DAHA

Ne zamandır canım mekik kurabiye çekiyordu ama beceremem korkusuyla yapmaya cesaret edemiyordum. Oktay Usta'nın yemek kitabında tarif görünce denemeye karar verdim. Özellikle mekik kurabiyeler fırından çıktıktan bir kaç saat sonra üstü şekerlenir yumuş yumuş olur ya işte o en sevdiğim halidir ...

MEKİK KURABİYE

Kaynak: Oktay Usta

Hazırlama Süresi: 60 dakika

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 50 dakika

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:



Malzemeler

6 adet yumurta beyazı
1 su bardağı şeker
110 gr. Erimiş margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı un
1 su bardağı fındık ya da badem tozu
Vişne


Hazırlanışı:

1. Yumurta beyazları ve şeker bir tencerede ocağın üzerine alınır.
2. Çırpma teliyle şeker eriyene kadar kısık ateşte çırpılır.
3. Diğer tüm malzemeler eklenir (belirtmeye gerek yok sanırım ben 110 gr. Sıvı yağ erimiş tereyağı karışımı kullandım. 110gr. ise göz kararı 1 su bardağının yarısından 1 parmak fazla oluyor) karıştırılır.
4. Karışım kalıplara alınır. (ben muffin kalıbı kullandım 12 adetin yanı sıra tek lokmalık kalıpta 8 adet daha çıktı)
5. Vişneler her bir kalıbın içine batırılır.
6. Kızarıncaya kadar yaklaşık 30 – 40 dakika pişirilir. (kurabiyelerinizin pişip pişmediğini kürdanı ortalarına batırarak anlayabilirsiniz, kürdanda hiç hamur parçası yoksa pişmiş demektir.)

2 yorum:

  1. tahinli kurabiye nerde arkadaşlar tarihi söylüyorum 15 ekim 1008

    YanıtlaSil
  2. http://delimutfak.blogspot.com/2007/12/tahinli-kurabiye.html

    linkinden ulaşabilirsin.

    YanıtlaSil