25 Ekim 2007 Perşembe

BEĞENDİLİ TAVUK

Ramazandı, Bayram telaşıydı, grip salgınıydı derken biliyorum çoook ihmal ettim siteyi... Ama arayı kapatmak için size bugün iki tarif birden veriyorum.
Birincisi Beğendili Tavuk, ikincisi ise pastırma yazını da geride bıraktığımız şu günlerde içinizi ısıtacak bir çorba....
Allahtan Müge şu uydurma yemekler bölümünü açtı da rahatladım....
Yani her seferinde kitap kitap olmuyor tabiii...
Bi de benim uydurma yemeklerim meşhurdur o yüzden pek bi memnunum bu bölümden...
Teşekkürler moderatörüm......
Evet şimdi gelelim tariflere....


Malzemeler: (4 kişi için)

1/2 kg bostan patlıcanı
3 adet derisi alınmış (Banvit'in light tavuğu var) tavuk göğsü
2 Yemek kaşığı un
1,5 su bardağı süt
Tereyağ, zeytinyağı
1 diş sarmısak
Kimyon, yenibahar, kırmızı pul biber, tuz

Hazırlanışı:

1. Patlıcanlar yıkanır, çatalla üzerinde delikler açıldıktan sonra ızgarasını açtığınız fırında közlenir
2. Patlıcanlar közlenirken küçük bir kapta zeytinyağı ve azıcık lezzet katması için eklediğiniz tereyağ (Müge'den korktuğum için 1/2 tatlı kaşığı kadar kullandım ama siz isterseniz miktarı arttırıp zeytinyağı koymayabilirsiniz) ile unu kavurun ve sonra yavaş yavaş sütü ekleyin.
3. Koyu bir kıvam olana kadar karıştırın. İçine tuz ve karabiber ekleyip altını kapatın.
4. Derince bir tavada zeytinyağını biraz kızdırdıktan sonra jülyen :) (çok seviyorum bu tabiri) doğradığınız tavukları atın tavanın içine yukarıda saydığım baharatları da ekleyin ve suyunu çekip kızarana kadar ocaktan almayın. (Dikkat edin çok da kurumasın)
5. Patlıcanları unutup da yaktığımı sanmayın. Közlenmiş ve soğumaya bıraktığınız patlıcanların kabuklarını soyun robotta bir güzel çekin daha sonra içine 1 diş dövülmüş sarmısağı ekleyin.
6. Hazırlamış olduğunuz beşamel sosun içine patlıcanları koyun ve karıştırın. Beğendiniz hazır.
7. Servis tabağına önce yapmış olduğunuz beğendiyi sonra da üzerine tavuklarınızı koyun ve afiyetle yiyin....

Hem yapılması kolay hemde sunumu güzel olan bu yemek aniden gelen misafirler için birebir.....

1 yorum: