5 Mayıs 2009 Salı

AYŞE TÜTER'DEN BONCUK POĞAÇA

Ev poğaçası en sevdiğim zararlılardandır. Ama bi türlü içime sinen bir reçete bulamıyordum.
Ta ki bu tarifi bulana kadar. Şimdiye kadar yediğim ve yaptığım en lezzetli poğaça diyebilirim.
En önemli özelliği mayasız olması ve uzun süre saklayabiliyor olmanız...
Geçen hafta peynirli yapmıştım bu hafta da patatesli yaptım, isteğiniz malzemeyle yapabilirsiniz işte tarif:
Kaynak:Ayşe Tüter
Hazırlama Süresi: 20 dakika
Pişirme Süresi: 25 dakika
Fırın Isısı: 180
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan: 5
Malzemeler:
150gr margarin (ben tabiiki margarin karşıtı bi insan olduğum için 50 gr margarin, 100gr sıvı yağ (1 büyük çay bardağı) kullandım )
1 büyük çay bardağı yoğurt
1 büyük çay bardağı su (1/2 su 1/2 süt koydum ben)
1 çorba kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sirke, tuz
1 yumurta (akı içine sarısı üzerine)
çörekotu
Hazırlanışı:
1. Eritilmiş ve soğutulmuş margarin, sıvıyağ, yoğurt, su, şeker, sirke, kabartma tozu,tuz ve yumurtanın akı bir kapta karıştırılır.
2. Azar azar un eklenir. Elinize yapşmayıp şekil alabilecek yumuşak bir hamur haline geldiğinde ceviz büyüklüğünde koparılır.
3. Yuvarlanır ve içine isteğiniz malzeme koyulur.
4. Yağlı kağıt üzerine dizilir, üzerine yumurta sarısı ve çörekotu eklenir.
5. 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder