5 Mayıs 2008 Pazartesi

KARPATKA



İstanbuldaki bir arkadaşımın dilinden düşüremediği Karpatka'nın tarifini tesadüfen incelediğim bir Dünya Mutfakları kitabında buldum, hemen beynime kopyaladım tarifi, aynı hızla marketten alışveriş yapıp evde denedim. Sonuç mutlaka yemelisiniz!!

Kaynak: Dünya Mutfakları - Polonya

Hazırlama Süresi: 30 dakika
Fırın Isısı: 165º
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler

125gr. tereyağ

1 cup su (200ml. aslında 1 su bardağına denk geliyor tepeleme doldurursanız)
1 cup un (1 su bardağı)
1 çay kaşığı kabartma tozu

4 yumurta

Krema:

500 ml. süt

1 cup şeker (Ben 1 su bardağından iki parmak eksik koydum)
2 yemek kaşığı patates nişastası (bence diğer nişastalar da olur)

2 yemek kaşığı un
250gr. tereyağ (Ben yarısını kullandım)
Vanilya

Ayrıca krema üstüne arzu ederseniz çilek reçeli suyu sürebilirsiniz.

Hazırlanışı:

1. Su ve tereyağını tencereye alın


2. Hafif kaynamaya başlayınca içine kabartma tozu ile karıştırdığınız unu ekleyin ve hızlı bir şekilde karıştırın birdenbire topaklanıyor.

3. Tencereye yapışmayan bir hamur elde edince (ki bu saniyeler içinde oluyor.) Ocaktan alın.

4. Mixeriniz elinizde yumurtaları teker teker hamurun içine kırın ve bir yandan da çırpın.

5. Kek hamuru kıvamından biraz daha katı hamuru elde edince iki eşit parça halinde yağlı kağıt serili tepsinize yayın. Hamurlar bir parmak kalınlığında olmalı.


6.Önceden ısıtılmış fırında 20dk. pişirin.

7.Hamurunuz fırındayken kremayı hazırlayın.

8. Sütü tencereye alın içine un nişasta ve şekeri de ekleyip tel çırpıcıyla unların topaklanmasını önleyerek pişirin.
9.Kaynamaya başlayınca vanilyayı ekleyin.

10. 3 dakika kadar kaynattıktan sonra, ocağı kapatın ve kremaya yağı yedirin.

11. Fırından çıkardığınız keklerinizin birini alta koyup üzerine kremanın tamamını boşaltın.
12. Dilerseniz 1 çorba kaşığı reçelli de kremanın üzerine yayın.

13. Diğer kek parçasını üste yerleştirip, pudra şekeri ile süsleyin.

Not: Günlük tüketin, ertesi güne kalınca yenemeyecek kadar çok bayatlıyor.

6 yorum:

  1. ben sakızlı muhallebi istiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamurun adı şuale krem hamuru. Kız Teknık Ysk. Okulunda böyle geçer.Kreması klâsik pastacı kreması. Üstune pudra şekeri yakışır, yeterki şekeri az olsun.

      Sil
  2. nasıl bir insan ben sakızlı muhallebi istiyorum diye yorum bırakır pasta harika onunla ilgili yorum yapsana

    YanıtlaSil
  3. Müthiş bir tatlı bence de mutlaka deneyin.sadece şeker miktarını tarifteki kadar yani bir bardaktan iki parmak eksik koyun...mmmm ellerime sağlık çok güzel oldu!!!

    YanıtlaSil
  4. sakızlı muhallebi de yaparız :)

    YanıtlaSil
  5. Yahu Allah aşkına bu tarifi yapan insanların damak zevki mi yok yoksa ben mi çok seçiciyim. Hamuru 4 yumurta ile hazırladım, sonuç: omlet arası krema!! Malzemeler ziyan oldu. 2 yumurta ideal bu hamur için.

    YanıtlaSil