29 Mayıs 2008 Perşembe

MAYALI POĞAÇA

Ofiste bazen o kadar çok atıştırma ihtiyacı duyuyoruz ki kızlarla... Dün krize girdik diyebilirim tost ekmeği ve peynir yemeğe kadar abarttık. Akşam eve dönünce kızlara söz verdiğim üzere patatesli peynirli poğaça yaptım. Bu mayalı hamur işlerinin tek sevmediğim yönü ertesi güne hemen bayatlaması.

Kaynak: Emine Beder – Hamur İşleri
Hazırlama Süresi: 2 saat
Fırın Isısı: 190º
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:



Malzemeler:

1 yumurta (akı hamura sarısı üzerine)

1/2 paket margarin ya da tereyağ

1/2 su bardağı sıvı yağ (ben çeyrek bardak kullandım)

3/4 su bardağı süt (ben bir bardak kullandım)

4 su bardağı un

1 çorba kaşığı toz şeker

tuz

1/2 paket yaşmaya (ben kuru maya kullandım)

İçi:

3 orta boy patates

100gr. beyaz peynir

1 adet iri kırmızı biber ya da çarliston biber

1/2 demet maydonoz




Hazırlanışı:

1. Patatesleri haşlayın, rendeleyin peynirle karıştırın. Ben iç malzemeye oğlum arıza çıkarmasın diye biber yerine biber salçası koydum, maydonozdan da hiç hoşlanmaz onu da eklemedim.

Not: patatesleri bildiğimiz kavurma usulü bir çorba kaşığı sıvı yağ ile tavada salçayla karıştırarak kavurdum ve peynirini ekledim.

2. Hamur için; süt şeker ve mayayı bir bardakta karıştırın ve köpüklenmesini (kabarmasını) bekleyin.

3. Kabarmış mayayı ortasını havuz gibi açtığınız un tuz karışımına ekleyin. Yağlar ve yumurta akını da koyarak yumuşak bir hamur elde edin. Hamurunuz iki misli kabarana dek ılık bir ortamda üstü kapalı şekilde bekletin. (Bu arada tarifteki yağ bana fazla geldiği için yarım bardak yerine çeyrek bardak sıvı yağ kullandım, sütü de çeyrek bardak arttırıp 1 bardak koydum)

Not: Ekmek makineniz varsa sıvılar altta kurular üstte (makineniz tersine çalışıyorsa kurular altta sıvılar üstte) hamur programını çalıştırın. Bu ekmek makinesinden o kadar memnunum ki özellikle vıcık vıcık hamur işiyle uğraşmamak çok hoşuma gidiyor.

4. Kabaran hamurunuzdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp avucunuzun içinde açın ve bir çorba kaşığı kadar iç malzemeden koyun. Üstten kapatıp yuvarlayın ve yağlanmış ya da yağlı kağıt serili tepsiye dizin.

5. Poğaçalarınızın üzerine yumurta sarısı sürün ve haşhaş, çörek otu susamla süsleyin. Fırına verin. Üstleri kızarınca fırından çıkarın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder