27 Mayıs 2008 Salı

OKTAY USTA'DAN KAYISILI KEK

Şimdi tarifi verdikten sonra e bu kayısılı değil elmalı kekmiş diyeceksiniz biliyorum...
Ben baştan uyarayım. Tarif Oktay Usta'nın kayısılı kek tarifi.. Ama her zaman olduğu gibi ben içine bundan birazcık koysak, şunun yerine bunu eklesek nasıl olur diye olaya giriştiğim için adı aynı ama içeriği farklı ürünler ortaya çıkyor.
Ne yapayım huyum kurusun illa bir şeyleri değiştireceğim.....
Kaynak: Oktay Usta İle Lezzet Yolculuğu
Hazırlama Süresi: 30dk
Fırın Isısı: Derece belirtmemiş turbo fırında 165 derece iyi oluyor..
Pişirme süresi: 40-45 dk
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan: 5

Malzemeler:
8 adet kuru kayısı
3 adet oda ısısında yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ (ben 1/2 çay bardağı koydum yeterli geldi)
1 su bardağı süt
3 çorba kaşığı granür kahve (Ben kahve koymadım 1 tatlı kaşığı tarçın koydum)
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un (demiş. Alabildiği kadar un kavramı nasıldır diye siz de benim gibi gıcık olanlardansanız 2 SB kafi geliyor. Bir de tam buğday unu kullanmanız tavsiye edilir.)
Üzerine serpmek için fındık kırığı
Bunlara ek olarak ben;
3 orta boy elma, minik minik doğranmış
1/2 su bardağı ceviz (içine koymak için) koydum..

Hazırlanışı:
1. Yumurta ve şeker krema kıvamına gelene kadar çırpılır
2. Süt ve sıvıyağ eklenir
3. Un ve kabartma tozu yukarıdaki karışıma eklenir, çatalla yavaşca çırpılır
4. İçine ceviz, minik minik doğranmış elmalar ve kuru kayısılar eklenir. Üzerine fındık kırığı serpilir.
5. önceden ısıtılmış 165 derece fırında yaklaşık 40-45 dk pişirilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder