5 Mayıs 2008 Pazartesi

SAKIZLI MUHALLEBİ (ÇİLEK JÖLELİ)

Efe akşamüstü ara öğününde genelde yoğurt yer. Yoğurttan bıkmasın diye bu hafta muhallebi yaptım.
Kaynak: Net 425 G Gamze Bursa
Hazırlama Süresi: 25 dakika
Pişirme Süresi: 20 dk
Fırın ısısı: Orta hararetli ocak
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:

Malzemeler:
1 lt süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt (ayrıca)
1 su bardağından 1 parmak eksik un
1 yumurta
2-3 adet damla sakızı
1 paket vanilya
Eti kakaolu bisküvi
75 gr tereyağ (bana çok geldi 1 kibrit kutusunun yarısı kadar ekledim)
Üzeri İçin;
Ben tarifteki vişneli karışımdan tamamen farklı birşey yaptım,
1 paket çilekli jöle
1/2 kg çilek, robotta püre haline getirilmiş

Hazırlanışı:
1. 1lt süt ve şeker tencerede pişirilir
2. Başka bir kapta 1sb süt ve un karıştırılarak un ezilir
3. Karıştırılan un ve süte yumurta eklenir ve çırpılır
4. Unlu karışım yavaş yavaş kaynayan şekerli süte eklenir
5. İçine dövülmüş damla sakızı, vanilya eklenir
6.Muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir
7.Tereyağ eklenir ve mikserle karıştırılır
8.Borcama eti kakaolu bisküviler dizilir, üzerine muhallebi dökülür ılımaya bırakılır
9.Çilek jölesi, kutusunun üzerindeki tarife göre hazırlanır
10. İçine püre haline getirilen çilekler eklenir, muhallebinin üzerine dökülür
11. 2,5 saat buzdolabında bekletilir

ps: Bu jöleli tarif bize ve misafirlerimizeydi. Efe'ye minik kaselere muhallebiyi koyup üzerine sadece taze çilek püresi koydum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder