5 Haziran 2008 Perşembe

FIRINDA SÜTLÜ SEBZE



Evde bir kaç sebze türünden azar azar kalmıştı, ben onlara onlar bana baktılar. Açtım Oktay Usta'nın paramparça olmuş kitabını ve orada sütlü patates tarifini gördüm. Bu tarif bana ilham verdi ve ortaya çok lezzetli bir yemek çıktı.

Kaynak: Oktay Usta
Hazırlama Süresi: 10 dakika
Fırın Isısı: 190º

Pişme Süresi: 30 dakika
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler:

2 adet patlıcan
2 adet patates
1 küçük karnıbahar
1 kutu krema
1 yumurta
tuz
karabiber
kaşar peyniri

Hazırlanışı:

1. Patlıcanları alaca soyun ve dikine uzun dilimler halinde doğrayın.
2. Patatesleri varsa tıraşlama bıçağı ile yoksa yine çok ince dilimler halinde kesin.
3. Karnıbaharı çiçeklerine ayırıp, 10 dakika kadar haşlayın. (çok yumuşamasına izin vermeyin)
4. Yumurtayı bir kapta tel çırpıcıyla çırpın ve 1 kutu kremayı ekleyip karıştırın.
5. Çukur bir fırın tepsisine iki sıra patlıcan üzerine patates ve en üste karnıbaharlar olmak üzere dizin.
6. Tuz ve karabiber eklediğiniz kremalı karışımı sebzelerin üzerine dökün.
7. Fırında 25 dakika pişirin.
8. Kaşar rendesini üzerine serpiştirip tekrar fırına sürün ve kaşarlar eriyince çıkarıp servis edin.

2 yorum:

  1. Dilistan Çilingiroğlu Shipman'ın kitabını sizin sitenizde görüp aldım.özellikle hamur işlerinde çok iyiyimdir.ve yemek kitabı koleksiyonum var.kitaptan 2 tarif denedim biri basit ekmek tarifi,diğeride kurabiye.herşeyi gramajına,fırın ısı derecesine, kullandığım unun protein değerine bağlı kalarak yaptığım halde kukiler yenmeyecek kadar lezzetsiz oldu.verilen 15 dk.kurabiyeler için çooook fazla.fırının alarmı öttüğünde birde baktım ki yanmışlar.tekrar yaptım.başında durdum.bu seferde tatları çok kötüydü.2 tepsi kuki çöpü boyladı.o kadar malzemeye yazık.içinde 5 paket bitter çikolata 200 gr fındık 200 gr tereyağ var.ekmeğe gelince ekmek ununu özellikle toptancılarda satılan ekmek unuyla denedim.kitchen aid mikserimde 12 dk.sonrada 10 dk. elimde yoğurdum.aşırı cıvık bir hamur...sinirlendim onuda çöpe attım.sizden ricam bu kurabiye tarifini denemeniz.ekmek konusunda belki atladığım bir şeyler olabilir ama bu kurabiyeler konusunda(özellikle lezzet bakımından)sizin fikirlerinizi merakla bekliyorum.berdil

    YanıtlaSil
  2. Dilistan Hanımın tariflerinde birebir uygulamalarda ben de zorluklar çekiyorum. Bahsettiğiniz cookie leri yapmıştım.
    http://delimutfak.blogspot.com/2008/02/choco-cookies-2003.html
    Hamurun kıvamını tutturmada ve fırında pişme süresinde dikkatli olmak gerekiyor. Bir de münkünse böyle çok gramajlı malzemeleri olan tariflerde yarım ölçek kullanarak yapın. Hem malzemelerin, hem emeğin arkasından dökülen gözyaşları daha az oluyor:) Sizin için bu kurabiyeleri tekrar deniyeceğim.
    Not: Dilistan Hanımın ekmekleri konusunda yorum yapamıyorum çünkü denemedim ama sitemizdeki 3 tarifini de yaparken sıkıntı çekmiştim. Zaten kendisi de zaman zaman tarifleri hakkındaki eleştirilerime yanıt verme ihtiyacı duydu ama bence kitabını revize etmesi gerekiyor.
    Sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil