2 Ekim 2007 Salı

BROWNIE KURABİYESİ

İkinci tarifimiz de REMIX II Kitabından....
Hazırlama Süresi : 35dk
Fırın Isısı : Önceden ısıtılmış 190 derece
Zorluk : Zor
Pişme Süresi : 7-8 dakika
Malzeme Tedariki: Orta
Genel Puan:



Malzemeler:

200 gr parçalanmış bitter çikolata

1/4 su bardağı un (Bu kadar un az oldu)

2 büyük yumurta

1/2 çorba kaşığı önceden yapılmış espresso kahve (Önceden yapılmış espresso kahve doğal olarak her mutfakta her daim bulunan birşey değil. O yüzden siz bu tarifi okurken kendinize bir nescafe yapın. Şöyle suya karıştırıp da içileninden. Yudumlamadan önce de belirtilen miktar kadar bir yere ayırın beklesin)

2/3 su bardağı şeker

3/4 su bardağı mini çikolata parçaları (Hazır satılan pasta çikolatalarından bahsediyorlar)

2 çorba kaşığı tereyağı

1/4 çay kaşığı kabartma tozu

1 çay kaşığı vanilya

1 tutam tuz


Hazırlanışı:

1. Fırını 190 derecede ısıtın

2. Fırın tepsisine yağlı kağıt koyun

3. Bir küçük kasede un, kabartma tozu ve tuzu karıştırın

4. Başka bir kasede yumurtaları biraz çırpın

5. İçine şeker, espresso, ve vanilyayı ekleyin

6. 15dk mikserle hızlı çırpın koyulaşsın

* Bahsedilen koyulaşma bu tarifin hiçbir aşamasında benim tarafımdan bulunamadı. Un az geliyor ve çok sıvı bir kıvam oluyor.

7. Yumurtalar çırpılırken küçük bir kaba tereyağı, üzerine bitter çikolataları koyun. (Tereyağına gerek yok bence çünkü lezzet anlamında bir katkısını hissetmedim ben. Boşu boşuna kalori)

8. Benmari usulü eritin

9. Ocaktan alın

10.Çikolata ve tereyağını iyice karıştırın. (Sadece çikolatayı da eriterek bu lezzete kavuşabilirsiniz çünkü bitter çikolata hayli yoğun bir tat)

11. Çikolatayı yavaşça yumurta karışımına ekleyin. Tam karışmasın açık lekeler gözükür şekilde olsun demiş yazar)

12. Uzerine unu ekleyip dikkatlice karıştırın. (Çok dikkatliydim ama maalesef cıvık bir karışım oldu)

13. Minik çikolataları ekleyin (Çok sulu olursa 5 dk bekleyin demiş yazar ama ben 10dk bekledim koyulaşmadı)

14. Yağlı kağıda küçük bir kaşık yardımı ile 4'er cm aralıklarla dökün. (İŞte olayın koptuğu an buydu bende önce sabırla ve 4cm yakalamaya çalışarak tatlı kaşığı yardımı ile dökmeye başladım ama sonra bir baktımki benim çikolatalı karışımlar birbirlerinden ayrılmaya dayanamayıp tepside yine buluştular.

Hal böyle olunca ben de hepsini yağlı kağıdın üzerine döktüm ve fırına verdim.

15. Kabarıp çatlayıncaya kadar 8-9dk pişirin. (pişrme süresi fırınınza bağlı ben 7-8dk pişirdim)

16. Önce soğusun sonra kağıttan alın.


Ben fırından çıkardıktan 10dk sonra bıçak yardımı ile kestim. Soğuduktan sonra da servis yaptım.

Şekil verme ve yoğunluk konusunda yaşadıklarımızı saymazsak lezzet olarak güzel...

Gerçi bu kadar çikolatayı neye koyarsanız koyun lezzet kaçınılmaz olur ya...

Sonuç olarak bu kadar emeğe ve bol malzemeye (hem pahalı hem de kalorili) karşılık gelecek bir ürün çıkmadı karşıma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder