11 Ekim 2007 Perşembe

İrmikli Köfte

Ayşe Tüter'in Ramazan Yemekleri kitabını almıştım ama yoğunluktan ve yorgunluktan mı, yoksa tembellikten midir nedir bir türlü bu kitaba gereken ilgiyi gösteremedim. Ramazan bitti ben ancak başladım bu kitaba...

İlk denememiz İrmikli Köfte... Çocuklar için ne faydalıdır ne zararlıdır konusunda ihtisasım devam ediyor. İrmiğin besin değerlerine bakınca bebişlerime hiç pirinç unu vs. ile muhallebi yapmadım, her zaman irmik kullandım, hatta bazen abartıp ana yemeklerine çorbalarına bile bir tatlı kaşığı irmik eklerim. Bir de tabi ceviz mucizesi var, herkese tavsiye ederim hem hamile anne adaylarına hem de minik bebişi olanlara, cevizin zeka üzerindeki olumlu etkisi kanıtlanmış durumda, hamileyseniz bol bol tüketin, bebeğiniz için ise 7. aydan sonra (bazı bünyelerde allerjiye sebep olabilir) mutlaka kahvaltısına toz halinde çekilmiş ceviz ekleyin.


Tarifimize gelince:

Kaynak: Ayşe Tüter'le Ramazan Yemekleri ve Tatlıları

Hazırlama Süresi: 40 dk.

Fırın Isısı: 180º

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 30 dk.

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:




Malzemeler:

500gr. kıyma

1 avuç ceviz

1 soğan (rendelenmiş)

2 diş sarımsak

1 kahve fincanı irmik

1 kahve fincanı süt

1 kaşık kabartma tozu

1 tatlı kaşığı köfte baharı

1 domates

1 yeşilbiber

tuz


Hazırlanışı

Ben bu miktarda malzemelerle 6 kişilik yemek çıktığı için yarısını kullandım.

1. Malzemelerin hepsini birden yoğurun.

2. Tepsiye yayın. (Ben 24cm'lik yuvarlak tepsi kullandım)

3. Bıçakla köftenizi dilimleyin.

4. Üzerine Domates ve biber yerleştirip fırına verin.

Gerçekten oğlum da eşim de bayılarak yediler. Hem faydalı hem lezzetli.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder