1 Ekim 2007 Pazartesi

ELMALI ÇAY ZAMANI KEKİ

Efe doğdu doğalı haftasonlarım hep biryerlere yetişmekle ve koşturmakla geçiyor. Koştura koştura kuaföre gidiyorum, koştura koştura alışverişe çıkıyorum...
İstiyorum ki hafta içi onu göremediğim vakti haftasonunda kapatabileyim. Ama bu beni hem ruhen hem de fiziken bi hayli yoruyor....
Dünyanın en güzel şeyi çocuk sahibi olmak.. Ama gerçekten en de zor işi...
Başka kim için bu kadar fedakar olabiliyoruz ki? Hiç kimse....
Beklediğimiz bi karşılıksa yok....
O kadar özel ve yoğun bir sevgi işte.....

Efe'yle boğuşmalı geçen bir haftasonunun pazar gününde öğle uykusuna yatmışken baba oğul bende fırsat bu fırsat dedim ve bir değil hem de iki tane tarif uyguladım.
Yine REMIX ama bu sefer 2.si.
İkinci kitap daha hoş hazırlanmış; içinde özel günler için mönüler, not alabileceğiniz alanlar bırakılmış.
Gelelim tariflere:

Kaynak: Lale Apa & Bedriye Medina - REMIX 2

Hazırlama Süresi : 20dk
Fırın Isısı : Önceden ısıtılmış 175 derece
Zorluk : Kolay
Pişme Süresi : 55 dakika
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler:
2 adet yeşil (Granny Smith) elma. (Ben bildiğimiz yeşil elma koydum)
3 yumurta
1 1/2 su bardağı un
2 çay kaşığı limon rendesi
185gr tereyağı (Biz delimutfak olarak zeytinyağcıyız. Margarinli ve teryağlı tarifler biz de puan kırma sebebi. Ama tarife de sadık kalmak lazım. İkisinin ortasını bulup yarı yarıya tereyağ ve zeytin yağı koydum. Bir de şu ölçü ile tarif oldu mu bi daralıyorum. Allahtan Efe'nin biberonu ve ölçekli kapları varda öyle ölçebildim.) İşte küçük çocuk sahibi olmanın bir avantajı daha :)
1/3 su bardağı süt
2/3 su bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı kabartma tozu

İnce Krema İçin Malzemeler:
1 çorba kaşığı su
15 gr tereyağı
1/4 su bardağı toz şeker
1/2 çay kaşığı toz tarçın

* Küçük derin bir ısıtma kabına tüm sos malzemelerini koyun ve kısık ateşte yavaş yavaş karıştırarak 2dk pişirin.


Hazırlanışı:

1. Fırınınızı 175 derecede ısıtın

2. 20cm çapında (benimki 23cm idi) , yuvarlak kek kalıbınızı yağlayın


3. Bir kapta; tereyağı, limon rendesi ve şekeri mikserle krema kıvamına gelene kadar karıştırın


4. İçine yumurtaları teker teker yedirin


5. Unu ve kabartma tozunu da ekleyin


6. Sütü de ekleyip iyice karıştırın


7. Hazırladığınız karışımı kek kalıbına dökün


8. Elmaların kabuklarını soyun ve ince dilimleyin


9. Kekin üzerine kenarlarından başlayarak yerleştirin


10. Önceden ısıttığınız fırında 50-60dk pişirin (benim fırınım turbo fırın 55dk yetti)


11. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın


12. Soğuduktan sonra başka bir tabağa alın


13. Bu sırada ince kremayı hazırlayın


14. Hazırladığınız kremayı kekin üzerine sürün


15. Efe ile Noyan bayıldılar....


Bende beğendim. Tereyağı olduğu için ağır olur diyordum ama tahminimden daha hafif oldu....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder