23 Ekim 2007 Salı

OKTAY USTA’DAN BİR TARİF


Oğlum hastalandı, kreşe gitmenin sancılarını yaşıyoruz. Hem evdeki gibi düzenli ve denetimli yiyemediği için hem de çocuklarla bir arada içli dışlı olduğu için artık çok kolay hastalanıyor, Allahtan öyle hastanelik iğnelik olmuyoruz. Hastalar ne yapılır? Şımartılır, hele anneler tamamen şımartmaya şartlanırlar. Ben de oğluma normalde yaptığım organik, besleyici yararlı kek ya da kurabiye değil de şöyle beyaz unla yapılmış lezzetli bol şekerli bir şey yaptım.

ELMALI CEVİZLİ KEK

Kaynak: Oktay Usta

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 40 dakika

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:



Malzemeler

3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

İç harcı için:

1 adet elma
1 tatlı kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı iri kıyılmış ceviz
1 çorba kaşığı toz şeker

Hazırlanışı:

1. Yumurtalar ve şeker kabarana kadar çırpılır ( İtiraf ediyorum, yine sağlıklı beslenme damarlarım kabardı ve şeker miktarını azalttım 1 bardak koydum çünkü kekin üstüne de elmayla birlikte şeker koyuyoruz.)
2. Karışıma sıvıyağ ilave edip kaşıkla karıştırılır.
3. Kabartma tozu vanilya ve karışım koyu tahin kıvamına gelene kadar un eklenir.(Bazı mayalı hamurlarda börek hamurlarında bu alabildiği kadar un meselesini anlarım ama bir kek tarifinde ilk defa karşılaşıyorum bu durumla çok riskli olduğu için bu tarifin 1 puanını kırıyorum. Öğretmen gibi hissettim kendimi not kırmalar falan )
4. Karışım kek kalıbına alınır.
5. Elma soyulup çekirdekleri ayıklanır ve ince ince dilimlenir ve kek hamurunun üzerine dizilir.
6. Başka bir kapta ceviz tarçın ve toz şeker (Ben esmer şeker kullandım) karıştırılır ve dizilmiş elmaların üzerine serpilir.
7. 30–40 dakika pişirilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder