7 Aralık 2007 Cuma

AMERİKAN USULÜ COQ AU VIN



Kasım ayını boş geçtiğim için Müge'den yeterince azar işitince madem öyle bende muhteşem bir dönüş yaparım siteme de kendimi affettiririm dedim...
Doğum günüm de bahanesi oldu...
Aslında insan kendi doğum gününde ağırlanmak ister... Yedirsinler, içirsinler ister ama benim çok sevgili arkadaşlarım madem doğdun bize yemek pişir dediler ve mutfağa soktular beni......
Şaka bir yana doğum günü bahanesi oldu uzun zamandır biraraya gelemeyen (yaklaşık 3 hafta :)) kızlar toplaşıverdik çoluk çombalak ve kocalar.....
İşte doğum günü davetimiz ve ilk yemeğimiz :
Amerikan Usulu Coq Au Vin* (Kok o ven şeklinde okunuyormuş ve şaraplı horoz anlamına gelen Fransız yemeği imiş)
İşin Amerikanlaşmış kısmı yemeğin hangi kısmı derseniz bilmiyorum...
Hatta ben bacon yerine bizim halis muhlis Kayseri Pastırmasını da ekleyince pek bi International yemek oldu.........


Kaynak: Remix I Lale Apa & Bedriye Medina

Hazırlama Süresi: 2 saat

Fırın Isısı : 200 derece

Zorluk: Orta

Malzeme Tedariki: Orta
Genel puan:

Malzemeler: (6 kişilik)
12 adet derisi ve yağı alınmış tavuk budu (Ben tavuk budu yerine 4 adet tavuk göğsü kullandım)

1 su bardağı un (tavukları una bulamak için)

2 Yemek kaşığı un (sosu için)
6 dilim beykın (Ben pastırma kullandım. Daha yoğun bir tadı olduğu için bence daha lezzetli oldu)

1 çorba kaşığı zeytin yağı

4 adet doğranmış taze soğan

3 diş ezilmiş sarmısak

500 gr soyulmuş arpacık soğanı (500 gr gözüme çok gözüktü 1o tane yetti)

5 su bardağı doğranmış mantar (5 su bardağı çoook fazla olur diye düşündüm ki biz 7 kişiydik. Hazır paketlerde satılan 250 gr. yetti)

2 çorba kaşığı doğranmış taze kekik. (Ben tazesini bulamadım ve 1 çorba kaşığı kuru kekik koydum)

750 ml kırmızı şarap (Ki bu da 1 şişe şaraba denk geliyor yok artık dedim ve 1 su bardağı koydum.. Gayet de yeterliydi)
2 su bardağı tavuk suyu (ya da tavuk bulyonlu su)
2 çorba kaşığı tereyağı (zeytinyağı kullandım tabii ki)

Hazırlanışı:
1. Fırını 200 derecede ısıtın

2. Bir kaba 1 su bardağı unu koyun

3. Doğranmış pastırmaları altı kalın bir tavada orta hararetteki ateşte çıtırlaşıncaya kadar kızartın

4. Kızaran pastırmaları kevgir ile alıp kağıt havlu üzerine koyun

5. Tavadaki pastırmanın yağına 1 çorba kaşığı zeytinyağı ekleyin

6. Tuzlayıp biberlediğiniz ve kalın kalın (ben 2 parmak kalınlığında doğradım) doğradığınız tavuk göğüslerini una bulayıp 4 dakika süre ile her bir tarafını kızartın (Valla ne yalan söyleyeyim zaman tutmadım. Kızarmış görüntüsünü bulana kadar çevirip durdum)

7. Kızaran tavukları fırın tepsisine dizin

8. Tavada kalan yağın yarısını dökün (Benim dökecek bir yağım yoktu çünkü pastırmaları çok az yağda çevirmiştim o yüzden ben ekledim bile 1 tatlı kaşığı yağ)

9. Eklediğiniz yağ ile taze soğan ve sarmısağı 1 dk kadar sote edin

10. Arpacık soğan, mantar ve kekiği ekleyin

11. Soğan kahverengi olana kadar 10dk sote edin. (Ben 10dk sote edemedim çünkü fazla yağ koymadığım için mantarlar suyunu çektikten sonra tava kurumaya başladı bende kapattım)

12.Kırmızı şarabı ekleyin

13. Kaynadıktan sonra tavuk suyu ve pastırmaları ekleyip 5 dk daha kaynatın

14. Şaraplı karışımı cam fırın kabına dizdiğiniz tavukların üzerine dökün

15. Alüminyum folyo ile sıkıca örtün ve önceden ısıtılmış 200 derece fırında 1 saat pişirin

16. Pişen tavukları servis tabağına alın

17. Suyunu bir tencereye süzün

18. Soğan ve mantarları tavuğun yanına koyun. (Sıcaklığını muhafaza etmesi için üzerini Alüminyum folyo ile kapatın)

19. Bir kapta 2 çorba kaşığı un ve tereyağını karıştırın. (Ben 1 çorba kaşığı un ve zeytinyağı kullandım gayet de lezzetli oldu)

20. Şarap sosunu kaynatın

21. Unlu karışımı ekleyip sos koyulaşıncaya kadar karıştırarak kaynatın

22. Tuz ve karabiber ekleyin

23. Sosu tavukların üzerine dökün ve servis yapın......

Bir yaşımı daha geride bırakırken; tüm sevdiklerimle, ailemle ve arkadaşlarımla kutladım bugünü ve tekrar şükrettim tüm yaşanmışlıklarım için......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder