5 Aralık 2007 Çarşamba

SOĞANLI KİŞ


Amacımızdan şaşmamak için - ki son zamanlarda işin kolayına kaçıp uydurma yemeklere fazlaca zaman ayırdık - tekrar sevgili yemek kitabı yazarlarımızdan tarifler denemeye karar verdim.

Kaynak: Emine Beder – Hamur İşleri

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Fırın Isısı: 190º

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:



Malzemeler

11 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı yoğurt
½ su bardağı sıvı yağ
Tuz
1 paket kabartma tozu

İçi:

3 adet orta boy soğan
1 adet domates
1 adet sivri biber
6 dilim kaşar peyniri
Kekik, tuz

Hazırlanışı:


1. Unu tezgahın üzerine alın ve ortasını havuz gibi açıp sıvı yağ, yoğurt kabartma tozu ve tuzu ekleyerek özlü bir hamur olana kadar yoğurun.

2. Tart kalıbına (ya da yuvarlak herhangi bir kalıp da olur) hamurunuzu yayın ve kenarlarını 1-2 cm. kalıba göre yükseltin.

3. Çatalla üzerinde delikler açtığınız (fazla kabarmaması için) hamurunuzu bir köşede beklemeye bırakın.

4. Soğanları piyazlık doğrayın. Tavaya alıp pempeleşinceye kadar kavurun.

5. Salça, kekik ve tuz ekleyip bir iki defa daha karıştırdıktan sonra soğumaya bırakın. (Ben tavayı balkona aldım 2 dakikada soğudu)

6. Soğanları hamurun üzerine yayın. Halka halka doğradığınız domatesleri, jülyen kestiğiniz biber ve kaşarları da üzerine dizin ve önceden ısıtılmış fırına verin. 30 dakika sonra kişiniz hazır.



Not: Ben soğanları yaymadan önce hamurun üzerine ayrıca kaşar dizdim daha lezzetli oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder