10 Aralık 2007 Pazartesi

ELMALI POĞAÇA


Balığın kan şekerini düşürdüğünü ve tatlı ihtiyacını azdırdığını, hamileliğim süresince çektiğim şeker hastalığım sayesinde keşfetmiştim. Biz çocukların gelişimine muazzam katkısı sebebiyle haftada iki günü balık günü ilan ettik. Balıktan sonra da oğlum mutlaka tatlı istiyor, çukulata vs. yemesindense ev yapımı yararlı birşeyler yemesini tercih ediyorum. Bu kurabiye onu öyle cezbetti ki balık tabağının yanına koydu kimsenin almasına da izin vermedi ve yemek sonrasına garantiledi.

Kaynak: Doğumdan Yetişkinliğe Çocuk Yemekleri/ A.Baysal - P.Arslan

Hazırlama Süresi: 60 dk.

Fırın Isısı: 180º

Zorluk: Kolay


Pişme Süresi: 30 dk.

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:




Tarif:

Malzemeler:

2 1/2 su bardağı un

125gr. (1/2 su bardağı) margarin (tereyağ)

2 çorba kaşığı pudra şekeri

2 yumurta

1/2 paket vanilya

Limon kabuğu rendesi

3 orta boy elma

3 çorba kaşığı şeker

3 yemek kaşığı çekilmiş fındık

Tarçın


Hazırlanışı:

1. Unu tezgahın üzerine eleyin, tereyağını (İki Prof.Dr yazar hanımın hazırladığı bu kitapta ne yazık ki margarin kullanımı had safhada, ben tereyağ kullandım) bulgur kadar küçük parçalar haline gelinceye kadar bıçakla ya da çatalla kıyın.

2. Yağlı un karışımının ortasına 1 yumurta ve 1 yumurta akını (sarısını üzeri için ayırın)koyup, kenarlarına pudra şekeri, vanilya, limon kabuğu rendesini serpiştirin. (Tarifte poğaçaların içine koyulan çekilmiş fındık evde yoktu ben de toz halindeki fındığımı poğaçanın hamuruna ekledim)

3. Hamuru yoğurup iki parçaya ayırın üstünü nemli bezle örtüp beklemeye alın.

4. Elmaları (tarifte 3 adet denmiş ama ben 2 adet kullandım yetti) rendeleyip, şeker (esmer şeker kullandım), tarçınla karıştırın (arzu ederseniz içine üzüm ince kıyılmış kuru kayısı vs. gibi seçenekler ekleyebilirsiniz)

5. Dinlenmiş hamurunuzdan yumurta büyüklüğünde parçalar ayırın. Bu ölçülerde tam 12 adet poğaça çıkıyor.

6. Herbir parçayı yarım santim kalınlığında açın içine harçtan koyup poğaça gibi kapatın ve ay şekli verin.

7. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp fırına verin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder