26 Aralık 2007 Çarşamba

PORTAKALLI KEK


Öncelikle herkesin geçmiş Kurban Bayramı ve gelecek yeni yılı kutlu olsun....
Bayramda evde oturduğum için aslında bol bol mutfağımız için çalışmam gerekiyordu ama her çalışan annenin başına gelebileceği gibi bir bakıcı krizi yaşayınca açıkçası elim ne mutfağa gitti ne de başka şeylere....
Efe doğduğundan beri bizimle birlikte olan bakıcımız ile yollarımızı ayırdık ve yeni bakıcmız işe başladı....
Bu yoğunlukla uğraşırken yapabildiğim tek şey oğlum için Portakallı Kek oldu....
Tarif annelerimizin yemek kitabı Gönül Candaş, Bereketli Olsun....
Ama ben kekin un ve şeker kısmında değişiklik yaptım.....

Kaynak: Gönül Candaş, Bereketli Olsun

Hazırlama Süresi: 40 dakika

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:



Malzemeler:
3 Yumurta
7 çorba kaşığı toz şeker (ben 6 kaşık koydum ve Esmer Şeker kullandım)
7 çorba kaşığı un (az oldu 8-9 kaşık ideal) (Unu tam buğday unu kullandım)
1 çay kaşığı kabartma tozu (1 paket kullandım buna rağmen çok fazla kabarmadı)
1 portakal kabuğu ve suyu
Bu malzemelere ek olarak ben daha faydalı olsun diye oğluma;
1/2 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 avuç kuru üzüm
1 adet rendelenmiş havuç ekledim....
Şurubu için:
1 portakal kabuğu rendesi
2 portakal suyu
4-5 çorba kaşığı şeker


Püff Noktası: ben şurup olarak şekerle kaynatmadım direk keki pişirdikten sonra hiç şeker koymadan 2 portakalın suyunu sıkıp üzerine döktüm.

Hazırlanışı:
1. Kalıp yağlanır, unlanır. Fırın yakılır. (Burada kaç derece olduğu söylenmemiş kek için Turbo fırın da 150 derece ideal)
2. Üç yumurta ile şeker ve portakal kabuğu rendesi koyu yoğurt kıvamına gelinceye kadar çırpılır.
3. İçine portakal suyu ve kabartma tozu ile elenmiş un konup karıştırılır.
4. Kalıba boşaltılıp orta hararetli fırında 30-40 dk pişirilir. soğuyunca kalıptan çıkarılır, tabağa alınır.
5. İsterseniz yukarıda mazlemelerini verdiğim şurubu ya da direk portakal sularını sıkıp kekin üzerine dökebilirsiniz..

Keki Efe'ye yapmıştım ama eşim de bayılarak yedi....


1 yorum:

  1. Akıllıca değişiklikleri ben de yapıyorum,hic vazgeçemediğim bir Gönül Candaş tarifi.

    YanıtlaSil