25 Aralık 2007 Salı

İKİ RENKLİ KURABİYE

Bayram tatili, Genco'nun okulda yılbaşı partisi derken evde pek birşey pişiremez olduğumu farkettim. Dün hem kafa dağıtıp desarj olmak hem de Oktay Usta'nın tariflerini denemek için mutfağa girdim. Öyle çook komplike yiyeceklere bazen o kadar üşeniyorum ki hoop diye herşeyi birbirine karıştırayım da harika bir yemek çıksın ortaya istiyorum. Dün de üşengeçliğimin doruklarında olduğum için hemen yapılacak, homini gırtlak yutulacak bir tarif aradım Oktay Usta'nın kitabında. Yine kısmetimizde hamur işi varmış.

Kaynak: Oktay Usta

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:


Malzemeler:
1çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı eritilmiş margarin
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
1 limon kabuğu rendesi
1/2 limon suyu
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
1 çorba kaşığı kakao


Hazırlanışı:

1. Sıvı yağ ve eritilmiş margarini (tereyağ kullanmanızı tavsiye ediyorum şiddetle ben öyle yaptım) yoğurdu şekeri ve yumurtayı karıştırın.

2. Un kabartma tozu ve vanilyalı karışımınızın bir kısmını sıvı karışımlara yavaş yavaş ekleyin,

3. Limon kabuğu rendesi ve limon suyunu karışıma yedirin ve yumuşak hamur kıvamına gelene kadar da un ekleyin. Hamur yağlı olduğu için çok fazla ele yapışmıyor.

4. Hamurun bir kısmını ayırıp 1çorba kaşığı kakao ekleyin.

5. Beyaz ve kakaolu hamurlardan birer parça alarak ceviz büyüklüğünde top haline getirin şekil verip fırın tepsisine dizin. Oktay Usta bu aşamada kurabiyelerin üzerine şeker serpmiş ama ben yapmadım.

6. Yaklaşık 30 dakika sonra fırından aldığınız kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder