9 Ocak 2008 Çarşamba

FITÇIN

Tamam kabul ediyorum. Komik ve de tuhaf bi adı var... Ama çoook lezzetli birşey bu...

Müge'nin Ümit Usta tarifleri nefis olunca kitabı elinden aldım ve ben de başladım içindeki tadları denemeye.....

Kaynak: Ümit Usta – Hamur İşleri

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Fırın Isısı: 180º

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:
Malzemeler:

125 gr margarin (margarin kullanmıyoruz biliyorsunuz 1/2 su bardağı zeytinyağı)

1 çay bardağı yoğurt

1 adet yumurta

1 paket kabartma tozu

1/2 çay bardağı sirke

Yeterince tuz,

Alabildiğince un (Tam buğday unu kullandık)

İçi İçin:

250 gr kıyma

2 adet kuru soğan

2-3 diş sarımsak

Yeterince tuz, karabiber

Ben içli köfteye bayılırım.. Özellikle de içindeki kıyma ve ceviz birlikteliği çook lezzetli gelir..

O yüzden 5-6 adet iri dövülmüş cevizde koydum.. Çok ama çok güzel oldu

Üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
2 yemek kaşığı sıvı yağ

Hazırlanışı:

1.Yağı, yoğurdu, yumurtayı, kabartma tozunu sirkeyi ve tuzu karıştırıp, yeterince un ilave ederek kulak memesi :) yumuşaklığında bir hamur yoğurulur

2. Hamur ikiye bölünüp 10-15dk kadar dinlendirilir

3. İnce ince kıyılan soğan yağda yumuşayıncaya kadar kavrulur, sarmısak ve kıyma eklenerek kavurulur.

4. Tuz, biber ve ceviz eklenir. Ocaktan alınır.

5. Hamurlardan birikullanılacak fırın tepsisi şeklinde açılır ve yağlanmış tepsiye yerleştirilir.

6. Kıymalı iç hamurun üzerine serpiştirilir. Diğer hamur da aynı şekilde açılır ve üzerine yerleştirilir.

7. 2 çorba kaşığı sıvı yağ ile çırpılan yumurta sarısı hamurun üzerine sürülür.

8. Fırına vermeden önce dilim dilim kesilip önceden ısıtılmış olan 180ºli fırında üstü kızarana kadar pişirilir.

9. Ilık servis yapılır.

2 yorum:

  1. Bu yemeğin Fıtçınla uzaktan yakından alakası yok.

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık unuttuğum bir tarifti..maya ve süt konmadığını çok net hatırlıyorum bunun için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil