23 Ocak 2008 Çarşamba

AŞURE

Aşureye bayılırım. Küçükken içindeki üzümleri kayısıları ve benzerlerini ayıklar lapa gibi yerdim. Şimdi her şekline bayılıyorum.

Yapmaya karar verince bir kaç yemek kitabından tarif aradım çünkü hayatımda ilk defa yapacaktım ve nasıl yapıldığına dair en ufak fikrim yoktu. Her kitapta kendi alışılagelmiş ölçü ve damak tatlarına göre tarif vermişlerdi yazarlar, ben de iki kitaptan harmanlayarak pişirdim aşuremi.

Kaynak: Gönül Candaş-Bereketli Olsun/Ayşe Tüter-Ramazan Yemekleri

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Zorluk: Orta

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan: 5

Tarif:

Malzemeler

1 su bardağı buğday

1/2 su bardağı nohut

1/2 su bardağı fasulye

1/2 su bardağı pirinç

1 - 1/2 su bardağı şeker

1/2 su bardağı kuru üzüm

1/2 su bardağı kuru kayısı

1 yemek kaşığı nişasta

Ceviz

Fındık

Tarçın

Vanilya

Hazırlanışı:

1. Buğday, nohut ve fasulyeyi akşamdan yıkayıp ıslayın.

2. Nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı iyice pişirin.

3. Buğdayı pirinçle birlikte haşlayın, iyice pişen buğdaya şekeri ekleyin ve ara sıra karıştırarak kaynatın. İçine nohutu ve fasulyeyi ekleyip biraz daha pişirin.

4.Üzümleri ve ince ince doğradığınız kuru kayısıları ekleyin kaynatmaya devam edin.

5. Biraz su ile ezdiğiniz nişastayı karışımınıza ekleyin. Ocaktan indirmeden önce vanilya koyun. Kıvamı koyulaşınca ve rengi parlayınca altını kapayın.

6. Sıcakken kaplara koyup biraz soğuyunca üstüne ceviz fındık tarçın serpiştirin. (Arzu ederseniz üzerine nar da koyabilirsiniz ama ben sevmediğim için eklemedim)

Not: Bu tarifle yaparsanız 8 kişilik aşure elde edersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder