7 Ocak 2008 Pazartesi

ÜZÜMLÜ CEVİZLİ KURABİYE

Bu hafta Ümit Usta'nın tariflerini denemeye karar verdim. Kitabın genelinde margarin kullanımı ağırlıkta, bu sebeple çok sevemedim ama onun dışında ölçüler ve kıvamlar tam tutuyor. Ben Ümit Usta'nın her iki tarifinde de tam buğday unu kullandım.


Kaynak: Ümit Usta – Hamur İşleri

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:



Malzemeler
2,5 - 3 su bardağı un
1,5 su bardağı iri çekilmiş ceviz
1 su bardağı çekirdeksiz üzüm
1 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağ
1/4 paket (65gr.) margarin
Hazırlanışı
1. Bütün malzemeleri karıştırıp yoğurun.
2. Ceviz büyüklüğünde toplar koparıp yağlanmış tepsiye dizin (aralıklı olmasına dikkat edin).
3. Üzerlerine şeker serpiştirip fırına sürün.
4. Altları kızarınca fırından alın. (Ümit Usta üstleri kızarınca çok sertleştiğini belirtmiş ben de onun sözünü dinledim)
Bu tarifte margarin kullanmış ama ben tereyağ kullandım, bence sıvı yağ miktarı artırılarak yine aynı lezzet yakalanabilir.

2 yorum:

  1. umit usta duyduguma gore sen adamlarnan pasta savasi yapip sonra da duzeltip satiyomussun ????

    YanıtlaSil
  2. Тhanκs fоr shaгіng your thoughtѕ about unіversity
    of guadalajaгa. Rеgaгds

    Rеvieω my blog - art programs
    Check out my webpage host university

    YanıtlaSil