17 Ocak 2008 Perşembe

YULAFLI KARADENİZ KURABİYESİ

Yeni yıldan da bir ayı yedik sayılır....
Zaman.. Aslında insanoğlunun kendi kendini sınırlara soktuğu bir kavram.... Düşünsenize zaman mevhumu olmadan yaşasak...
Girmesek o telaşın içine; yaş geçiyor, ömür geçiyor, süre bitiyor......
En güzeli belki de içinde bulunduğun anı düşünerek kendi zamansızlığını kendi içinde yaratmak....
Ne dünü düşünmek ne de ileriye odaklanarak yaşamak....
İnsan 30'lu yaşlara gelince böyle oluyor galiba... Böyle şeyleri daha çok düşünürken buluyor kendini...
Hava kapalı bugün burada... En sevdiğim hava benim.. Yağmurlu, soğuk, gökyüzü gri... Tıpkı Ankara'nın kışı gibi...
Şimdi evde oturup pencerinin önünde; üzerinde minik bir battaniye, cd'de Frank Sinatra'lar, Diana Krall'lar geleni geçeni seyredip çayını yudumlayıp kurabiye yeme zamanı......

Zaman mevhumunun sonunu nasıl Yulaflı Karadeniz Kurabiyesine bağlayacağımı düşünüyordum ama bakınız cuk oturttum.....

İşte böyle havalarda sizin eşinizin dostunuzun çoluğunuzun çocuğunuzun yemesi için Ümit Usta'dan kurabiye tarifi....

Kaynak: Ümit Usta – Hamur İşleri
Hazırlama Süresi: 30 dakika
Fırın Isısı: 160º
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:



Malzemeler:
125 gr margarin
120 ml sıvıyağ (bu kadar yağ çok diye düşündüm ve 1 SB sıvı yağ kullandım sadece ama bu miktar bile fazla geldi)
180 gr toz şeker (Gram ölçen bir aletim olmadığı için 1 SB kullandım yine)
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
8 çorba kaşığu yulaf ezmesi
Alabildiğince un (Un tam buğday unundan herzamanki gibi)

Ek olara ben;
1/2 çay bardağı dövülmüş fındık
1 çay bardağı minik minik doğranmış kuru incir koydum...

Hazırlanışı:
1. Tozşekere sıvıyağı katılıp iyice çırpılır.
2.Yumurta ve kabartma tozu ilave edilerek 2dk daha çırpıldıktan sonra 4 çorba kaşığı yulaf ezmesi ve yeterince un ilave edilir.
3. Tüm malzeme iyice karıştırılır ve yoğurulur. Lİmon büyüklüğünde parçalar koparılarak avucun içinde yuvarlanır.
4. Üzerine hafifçe bastırılır ve yuvarlak hamurlar yapılır.
5. Hamurların bir yüzünü kalan yulafa bulayıp yulaflı kısım üste gelecek şekilde yağlı kağıt koyulan tepsiye üç parmak aralıklı şekilde dizilir.
6. Önceden ısıtılmış 160º li fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirilir, ılık veya soğuk servis yapılır.
Püff noktası: 1 tatlı kaşığı tereyağı eklenebilirdi. Lezzet vermesi açısından. Margarini redediyoruz ama bazı tariflerin lezzetinde çok etkili oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder