4 Şubat 2008 Pazartesi

BASİT BİR KEK TARİFİ


O.Gönenç'in kitabını çok severim, samimi, sıcak yazılmıştır, nasıl bir mutfak olduğunu, nasıl titiz ama eğlenceli bir adamın bu mutfakta yemeklerini pişirdiğini, biraz ondan biraz bundan denemeler yaptığını gözümde canlandırabiliyorum. Eğer ölçüsüz tarif tutturamayanlardansanız, göz kararınız yerinde değilse bu kitap size uygun değil onu da belirtmeliyim. Mesela bu tarifte yazarımız herhalde telaştan olsa gerek şeker miktarını eklemeyi unutmuş ben onun yerine kendim ekledim :)

Kaynak: O.Gönenç – Öyküleriyle Uydurma Yemekler
Hazırlama Süresi: 50 dakika
Fırın Isısı: 180º
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:



Tarif:

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı un
1 su bardağı pirinç unu

Hazırlanışı

1. Yumurtayı şekerle çırpın, sırasıyla diğer malzemeleri ekleyin.
2. Kek kalıbına döküp fırına verin.
Ben kek hamurunun yarısını ayırdım ve muffin kalıplarına koydum. Diğer yarısındaysa kitabın yazarına uyup, uydurdum...
1/2 su bardağı kırık ceviz
1 çorba kaşığı kuru üzüm
1 çorba kaşığı kakao
1 adet küp küp doğranmış elma
3. Tüm malzemeyi hamura karıştırdım, 15-16 cm. çapında kek kalıbına döktüm. Fırına verdim.

1 yorum: