17 Mart 2008 Pazartesi

1-2-3-4 KEKİ

Haftasonu limonlu kek krizine girince aradım taradım bir tek Gönül Candaş'ın kitabında işime yarar bir tarif bulabildim. Limon tadı istediğim gibi yoğun olmamakla beraber yine de lezzetli bir kek oldu. Kekimi de arkadaşlarımın doğum günümde hediye ettikleri servis tabağında resimledim...
Bu arada bu hafta diyetteyiz efendim. Hamur işlerine ara vermek gerekebilecek, gerçi diyetisyenim "pişir ama yeme" kuralını koydu ama kurallara uymak her zaman kolay olmuyor...

Kaynak: Gönül Candaş – Bereketli Olsun
Hazırlama Süresi: 10 dk.
Fırın Isısı: 170º
Zorluk: Kolay
Pişme Süresi: 40 dakika
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler

1 su bardağı süt veya yoğurt
1 küçük paket margarin (125gr.)
2 su bardağı toz şeker
4 adet yumurta
vanilya
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Limon kabuğu rendesi
1 çorba kaşığı limon suyu

Hazırlanışı:


1. Yumurtaları ve şekeri beyazlaşana kadar çırpın.

2. Yağ (ben sıvı yağ kullandım. Yarım su bardağı yeterli oldu) ve sütü ekleyip biraz daha karıştırın.

3. Un, kabartma tozu, vanilya limon kabuğu rendesini karışımınıza ekleyin.

4. Krema kıvamına gelmiş olan karışıma limon suyunu (ben 1 adet limonun suyunu kullandım) da ekledikten sonra son bir kez karıştırın ve yağlanmış kek kalıbına dökün, önceden ısıttığınız fırına verin.

2 yorum:

  1. kaç kere limonlu kek denedik ama istediğimiz tadı bir türlü yakalayamadık bizde.Güzel görünüyor .Ellerine sağlık (:

    YanıtlaSil