5 Mart 2008 Çarşamba

LİMON AROMALI KURABİYE


Elimizde bulunan kitaplardaki tarifler kendini yinelemeye başlayınca ve biraz da sıkılınca elimdeki kitaplardan, yeni bir kitap alayım da onu deneyeyim dedim....

Ve Oktay Usta'yla Lezzet Yolculuğu adlı kitabı aldım....
Annem Oktay Ustayı hiç kaçırmaz çok da severek yapar yemeklerini....
Ama ben açıkçası ilk tarifte hayal kırıklığına uğradım....
Kurabiye denince benim aklıma kıyır kıyır (biz ailecek böyle tuhaf terimler kullanmayı seviyoruz ne yapalım. Bkz. Cheesecake ve kımış kımış :) )gibi olmadı, içi yumuşak oldu....
Şekeri de az gibi geldi bana.....

Neyse sonuç olarak ben beğenmedim... gerçi annem ve eşim çayın yanında hiç de fena değil dediler ama......
İlk tariften önyargılı olmayalım ama bu tarif başarısız.....

Kaynak: Oktay Usta'yla Lezzet Yolculuğu

Hazırlama Süresi: 15 dk

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 25-30 dakika

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:


Malzemeler

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı eritilmiş margarin (ilk deneme diye birebir yaptım ve margarın koydum)

1 çay bardağı yoğurt (susuz)

1 çay bardağı toz şeker

1 adet yumurta

1 paket kabartma tozu

1 adet limon kabuğu rendesi ve suyu

Alabildiği kadar un

Üzeri İçin:

1 adet limon kabuğu rendesi

3 yemek kaşığı toz şeker (ben esmer şeker kullandım)

Hazırlanışı:

1. Karıştırma kabına iyi yumuşamış margarini, svıyağı, yoğurdu, yumurtayı,toz şekeri, limon kabuğu rendesi ve suyunu koyup karıştırılır.

2.Üzerine unu, kabartma tozunu ilave edip yoğurulur. (kulak memesinden daha yumuşak bir kıvam)

3. Hazırlanan hamurdan ceviz büyüklüğünde koparılır.

4. Üzerine karışımdan sürülür.

5. Ilık servis yapılır...

Aslında yumuşak kurabiye sevenler için hafif ve aromalı bir kurabiye oluyor..

Belkide ben daha sert kurabiye sevdiğim için çok beğenmedim....

Bakalım... Oktay Usta ile maceralarımız devam edecek.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder