3 Mart 2008 Pazartesi

GRİSİNİ

Akşam maç sebebiyle Kayınpederim geldi belki Nilgün'ün eşi de katılacaktı. Baktım maç sırasında atıştaracak hiçbir şey kalmamış evde, ben de Dilistan Çilingiroğlu Shipman'ın kitabında gördüğüm grisini tarifini denemeye karar verdim. Ama çok beğenmedim, Noyan gelmedi maçı seyredemedi ama grisiniler konusunda hiçbir şey kaçırmadı...

Kaynak: Dilistan Çilingiroğlu Shipman – Ekmek Bir Tutkudur

Hazırlama Süresi: 2,5 saat

Fırın Isısı: 240º

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 20 dakika

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan: 3


Malzemeler

350 ml su (2+3/4 su bardağı)
500 gr. un
1 yemek kaşığı şekerli su
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı aktif kuru maya

Üzeri için
1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Hazırlanışı:

1. Ekmek makinesinde yapıyorsanız önce su sonra un şeker tuz ve mayayı koyup hamur yoğurma programını çalıştırın. (Dilistan Hanım tarifindeki malzeme listesinde maya miktarını yazmamış ben tahmin yürüterek koydum.) Makineniz yoksa tüm malzemeyi iyice karıştırıp yoğurun ve yağladığınız bir fırın tepsisine yayıp üzerine zeytinyağ sürdükten sonra kapatarak 1 saat kabarmasını bekleyin.
2. Hamurunuzu tepsinizin içinde 4 eşit parçaya bölün. Sonra da her bir parçayı beşe bölün. İşte zor kısım başlıyor.
3. Her bir parçayı elinize alıp aşağı sarkıtın, şekillendirmek çok zor oluyor. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
4. 15-20 dakika pişirin.
5. Üzeri kızarınca fırından çıkarın.

3 yorum:

  1. selamlar, acaba niye begenmediniz merak ettim cunku herkes bayilir bunlara
    dilistan

    YanıtlaSil
  2. Bizim bu blogu açma amacımız, herkesin kendi fırınında, anlayabileceği ölçülerde yemeklerini pişirebilmesini sağlayabilmekti. Kitaplardan, ya da çevremizden edindiğimiz tarifleri yorumlamamızın ana nedeni budur. Sizin pişirdiğiniz grisinileriniz elbette ki bir profesyonelin elinden çıktığı için herkes tarafından beğenilmeli, ama biz amatörler yapınca da beğenilsin isteriz. Belki fırınımdandır, ama ne yazık ki grisiniler bayatlamış ekmek kıvamında oldu.
    Ayrıca blogumuzu takip ettiğiniz için çok mutlu olduğumuzu da belirtmek isteriz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. muge hn,
    dusundum de sekil verirken isterseniz hamuru düz açın ve ince ince kestikten sonra burgu gibi yapın ve üzerine 1 kaşık süt ilave edilmiş 1 bardak suyu karıştırıp fırça ile sürün Sanırım daha iyi netice alacaksınız sevgiler dilistan

    YanıtlaSil