11 Mart 2008 Salı

MALATYA KÖMBESİ


Haftasonu kendimi mutfaktan alamadım. İyi ki de öyle olmuş, çünkü ev pek bir kalabalıktı hazırladığım herşey silindi süpürüldü.

Kaynak: Emine Beder – Hamur İşleri
Hazırlama Süresi: 2 saat
Fırın Isısı: 190º
Zorluk: Kolay
Pişme Süresi: 30 dakika
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler

4 su bardağı un
1 su bardağı su
¾ su bardağı yağ
1 kibrit kutusu kadar yaş maya
1 çorba kaşığı şeker
Tuz

Üzeri için
2 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı sıvı yağ

İç harcı için:
200gr. kıyma
1 orta boy soğan
2 çorba kaşığı ince bulgur
50gr. ceviz (iri dövülmüş)
4 çorba kaşığı sıvı yağ
Tuz, karabiber



Hazırlanışı:

1. Ekmek makinesinde yapıyorsanız önce su sonra un şeker tuz ve mayayı koyup hamur yoğurma programını çalıştırın. Makineniz yoksa tüm malzemeyi iyice karıştırıp yoğurun ve iki katı olana dek ılık ortamda bekletin. (Ben tam buğday unu kullandığım için rengi değişik oldu. Bir de makinede yaptığım için hamuru instant maya kullandım, normalde de yaş maya kullanmayı sevmiyorum sanki hamur işlerini kokutuyor gibi geliyor)

2. Kıyma ve soğanı yağda kavurun.
3. Kavrulmuş malzemeye bulgur ve cevizi ekleyip ocağın altını kapatın.
4. İki beze olarak ayırdığınız hamurlarınızı 0,3mm inceliğinde açın
5. Hamurun birini yağlanmış tepsiye ya da kalıba (ben kelepçeli kek kalıbı kullandım) tepsiye yayın üzerine harcı koyun diğer parçayı üste kapatın.
6. Yoğurt ve sıvı yağ karışımını üzerine sürün, fırına verin. Üzeri kızarınca çıkarın.

2 yorum:

  1. resimler çok güzel olmuş....
    tarif de iyi gibi de 0,3mm işini nasıl yapacağız acaba...
    yani şöyle bir parmak, iki parmak kalınlığı gibi tanımlasanız...
    sevgiler....
    nil

    YanıtlaSil
  2. :) ben de Emine Beder'in yalancısıyım, kitapta nasıl yazdıysa aynen aktarmışım. Ama haklısınız bu ölçü pek olmamış:)
    1 parmak kalınlığında açsanız yeterli olur.

    sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil