17 Temmuz 2008 Perşembe

KAYISI MARMELADI


Bu aralar bize sürekli Malatya'dan kayısı geliyor. Malatyalı mıyız değiliz? Ama sağolsun Malatya'da bağı bahçesi olan ve Efe'yi bilen herkes kayısı yolluyor. Durum böyle olunca da evde ne kadar çok yesek de gelene geçene dağıtsak da bitmiyor kayısılar...

Ben de bir kısmıyla marmelat yapayım dedim. Evde yumuşamaya yakın 2 de şeftali vardı onları da kattım....

Annemin de yardımı ile enfes bir marmelat oldu...

Kaynak: Annem
Hazırlama süresi: 35dk
Fırın Isısı: Orta hararetli ocak
Zorluk: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler:

1 kilo kayısı
2 adet orta boy şeftali (istemezseniz koymaya da bilirsiniz)
3 SB toz şeker
2 SB su
1-2 adet çubuk tarçın
1-2 adet karanfil
1/2 paket limon tuzu (ben mayahoş sevdiğim için 1/2 paket koydum siz ağız tadınıza göre daha az koyabilirsiniz)

Hazırlanışı:

1.Kayısıların çekirdekleri ayıklanır, iyice yıkanır
2. Şeftaliler soyulur ve küçük küçük doğranır
3. Kayısı ve şeftali tencereye konur üzerine şeker eklenir ve su koymadadan yaklaşık 8-9 dk sürekli karıştırarak pişirilir.
4. Suyunu saldıktan sonra 2 SB su eklenir ve altı kısılaraka koyulaşana kadar kaynatılır
5. Kaynatılırken içine tarçın ve karanfil eklenir
6. İyice kaynayıp koyulaştıktan sonra içindeki tarçın ve karanfil çıkarılılır
7. Limon tuzu eklenir, eridikten sonra pürüzsüz hale gelinceye kadar robotta çekilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder