18 Temmuz 2008 Cuma

SOĞUK YAZ ÇORBASI

Kaynak: – Oktay Usta
Hazırlama Süresi: 50 dakika
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:




Malzemeler


1 çorba kasesi buğday (ben 1 çay bardağı kullandım)
2 çorba kasesi yoğurt
tuz
nane



Hazırlanışı


1. Buğdayı bir akşam önceden ıslatın, ve ertesi gün haşlayın ya da benim gibi tembelseniz aynen yıkayıp düdüklü tencerede 40 dakika pişirin.
2. Haşlanmış buğdaylarınızın sıcak suyu ile yoğurdu ayrı bir kapta açarak yavaş yavaş tencerenize ekleyin. (Maksat yoğurt kesilmesin.)
3. Tencerenizi ocakta bir 5 dakika tutun ama çorbanız kaynamasın.
4. Kuru ya da taze nane ekleyip soğumaya bırakın.
5. Buzdolabında soğutup, istediğiniz zaman yiyebilirsiniz, öyle ferahlatıcıdır ki... Hatta ben bu çorbayı servis ederken içine minik buz parçaları da ekliyorum.

2 yorum:

  1. Ne kadar su konulacak onu bi türlü çözemedim, yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  2. Buğdayın haşlarken üzeini 4 parmak geçecek kadar su koydum.
    Düdüklüde pişirdiğim için su kaybı olmadı.
    Çorbayı yaparken suyu yavaş yavaş ekleyin. Koyu ayran kıvamını tutturursanız tamamdır.

    YanıtlaSil