29 Temmuz 2008 Salı

TEMBEL TATLI KURABİYE


Genco ben işteyken bakıcısına azap çektiriyor ve ne kahvaltı ne de yemek yemiyor. Sadece süt içmekle yetiniyor. En azından sabah uyanınca atıştırmalık birşeyler yapmaya karar verdim. Ama pazar akşamı saat 9'da hala mutfakta uğraşıp yorgunluktan bayılmak üzere olduğum için açtım Tembel Yemek Tarifleri kitabını ve oradan hakkaten de çok basit bir kurabiye tarifini uyguladım. Bu kurabiyeyi yapmam sadece 10 dakikamı aldı, pişmesi de 15 dakika. Sonuç iki bebiş de ellerinde kurabileyeler mutlu mutlu dolaştılar, hele Rana'nın eliyle enfes işareti yapması bütün günün yorgunluğuna değdi.

Kaynak: Emine D. Yılmaz
Hazırlama Süresi: 25 dakika
Fırın Isısı: 160º
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler

1 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı un
Extra malzemeler arzunuza göre (kakao, ceviz, fındık, üzüm vs.)

Hazırlanışı
1. Yumurta ile şekeri el çırpıcısıyla çırpın.
2. Yumurta şeker karışımı köpürünce içine yağ un ve istediğiniz diğer malzemeyi ekleyin (ben sipariş üzerine sadece kakao ekledim.) Yoğurun.
3. İstediğiniz şekli verin.
4. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin ve 15-20 dakika fırında pişirin.

1 yorum: