26 Şubat 2008 Salı

ISPANAKLI TAVA BÖREĞİ


Sahrap Soysal'ın kitabını ismi çok cazip geldiği için geçtiğimiz sene almıştım. Ancak içinde bir iki tane işe yarar tarif dışında pek birşey bulamadığım için dolapta yalnızlığa terkedilmişti. Bugün Nilgün'le "daha fazla kitap edinmeli ve denemeli" konusunda konuşurken aklıma bu kitap geldi. İçinden pratik olması sebebiyle bu tarifi seçtim. Çok başarılı değildi. Sosundan mıdır yoksa yufkasından mı biraz hamur gibi oldu. Belki biraz da fırında kızartsaydım daha iyi olacaktı.

Neyse ben yine de misyonumu tamamlayıp tarifi veriyorum.

Kaynak: Sahrap Soysal – Anne Ben Acıktım

Hazırlama Süresi: 30 dakika

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan: 3

Malzemeler

2 adet hazır yufka

8-10 dal ıspanak yaprağı (ben 2 demet kullandım)

1 adet ufak boy kuru soğan

1 çay kaşığı tuz

Yufka sosu için:

2 adet yumurta

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı yoğurt

1 çay bardağı süt


Hazırlanışı:

1. Ispanak yapraklarını yıkayıp süzdükten sonra, ince ince doğrayın, yine ince ince doğranmış soğan ve tuz ile köfte yoğurur gibi yoğurun.

2. Yufka sosu için tüm malzemeyi karıştırıp, çatalla çırpın.

3. 25-30cm çapındaki tavaya 1 yufkayı kenarlarından taşırarak serin. Sosunuzdan bir kaç kaşık gezdirin ve kibrit kutusu kadar doğardığınız ikinci yufkanın yarısını serpiştirin tekrar sos dökün.

4. İç harcı yufkanın üzerine yerleştirip, didiklediğiniz yufkanın kalanını üzerine serin.

5. Dışa taşan yufka parçalarıyla böreğinizi kapatıp kalan sosu üzerine dökün ve 15 dakika sosu çekmesi için bekletin.

6. Orta hararetli ocakta altı kızarına dek pişirin ve bir kapak yardımıyla alt üst edip diğer taraını da kızartın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder