4 Eylül 2007 Salı

AH ŞU FAZLA KİLOLAR DA OLMASA

Doğum yapalı tam 6 ay oldu ve benim 8 kilo fazlam var. Bebişimi emzirdiğim için 6 ay boyunca diyet yapmadım ama artık zamanı geldi diyorum. Bunu sadece diyebiliyorum, nitekim uygulayamıyorum. E yani uygulamaya niyetli insan tutup da bol çikolatalı meyveli tart yapar mı yahu?

Pazar günü diğer yemeklerden ve çocuklardan kalan boş vaktimde yani aslında arada derede bir tart hamuru hazırladım ve buzdolabına attım. (tam tarife uymak için 1 gece bekletmek gerekiyor) Bugün de o hamurumu çıkardım pişirdim süsledim ve gecenin 10’nunda (çok ayıp) eşimle “afiyet şeker olsun efendim” diyerek birer dilimi mideye indirdik, bıraksanız koşabilirim.

Bu sefer “
muzlu rulo kurabiye” tarifinin aksine aynı kitabın yazarı yalnızca gramları değil bardak ve fincan ölçülerini de kullanmış sağ olsun. İşte tartımızın tarifi…



ÇİKOLATALI KIRMIZI MEYVELİ TART

Kaynak: Beyaz Mutfak/Nathalie Stoyanof

Hazırlama Süresi: 1 gün + 1,5 saat

Fırın Isısı: 165º

Zorluk: Orta

Pişme Süresi: 25 dk.

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:



Tarif:

Malzemeler:

Tart Hamuru için:

2 su bardağı + 1 yemek kaşığı (250gr.) un
125gr. Tereyağı
1 çay bardağı+1 yemek kaşığı (100gr.) toz şeker
1 adet (20gr.) yumurta sarısı
1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
1/8 çay kaşığı vanilya
20gr. Kakao

Kreması için:

500ml. Süt
1 çay bardağı + 1 yemek kaşığı (100gr.) toz şeker
1 kahve fincanı (25gr.) toz kakao
25gr. Bitter çikolata
1 kahve fincanı (50gr) un
2 adet yumurta

Ayrıca tartın üstü için:
50gr. Bitter çikolata (eritilmiş)
Kırmızı Meyveler (böğürtlen çilek frambuaz vişne)
50gr. Sıcak jöle


Hazırlanışı:

1. Tart hamuru için önce tüm malzemeyi karıştırın ve iyice yoğurun.
2. Streç filme sardığınız hamuru 1 gece dinlenmek üzere buzdolabına koyun
3. Ertesi gün hamuru çıkarın ve tart kalıbına yerleştirin ( en sevmediğim kısım bu çünkü hamur yine çatlak patlak oluyor. Bir yerini düzeltiyorum diğer taraf açılıyor. Neyse sonunda başardım)
4. Tart kalıbında 1 saat beklettiğiniz hamuru önceden ısıtılmış fırına verin ve 25 dakika pişirin
5. Tart hamurunuz pişerken siz de kremayı yapabilirsiniz. Önce sütün ve şekerin yarısını birlikte bir tencereye kaynatmak üzere alın.
6. Süt ve şeker ikilisi ocaktayken siz diğer tarafta yumurtaları ve kalan şekeri çırpın (elde çırptım makine kullanmadım)
7. Yumurtalı şeker karışımına unu ekleyin biraz daha çırptıktan sonra kalan sütü ilave edin.
8. Aman Tanrııım çabuk olun ocakta süt ve şeker kaynıyooor.
9. Yumurtalı unlu karışımı ocakta kaynayan süte ekleyin ve karıştırarak pişirin
10. Karışım muhallebi kıvamına gelince içine kakao ve ince ince doğradığınız bitter çikolatayı ekleyin, karıştırmaya devam edin ama altını kapatın artık ocağın.
11. Süre dolmuştur tartı fırından çıkarın.
12. Donmuş meyve kullanacaksanız onları da derin dondurucudan çıkarmanızı tavsiye ederim yoksa geçmiş tecrübelerime dayanarak donmuş koyulan meyvelerin eridikten sonra sularının pastanın tadını bozduğunu belirtmeliyim.

Ben bu arada tartı fırından çıkarınca birazcık ara verdim çünkü minik kızımın banyo saati gelmişti. Ben onu yıkarken tart hamurum da soğudu.

Geri geldiğimde tartımı yapmaya devam ettim:

13. Bitter çikolatayı benmari usulü erittim
14. Erittiğim çikolatayı tartın üzerine sürdüm.
15. Kremamı son bir kez karıştırıp onu da tartın üzerine yaydım
16. Çözülmüş kırmızı meyvelerin suyunu süzüp tartın üzerine serpiştirdim.
17. Meyvelerin üstünü de jöle henüz ılıkken kaşıkla sürerek parlattım

Doğru buzdolabınaaaa

Sonuç gece yarısı mutlu tok bir mide ve sızlayan bir vicdan…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder