3 Eylül 2007 Pazartesi

MUZLU TARİFLERE DEVAM

Mutfağa bir kez girince çıkamayanlardanım, baktım muzlar kullanmazsam birkaç güne kararacak, evde müşterisi de çıkmadı, en iyisi muzlu bir tarif daha bulmak dedim ve aşağıdaki tatlı ekmeği yaptım. Bütün tarifler gramla. Bir çimdik tuz diyememiş yazar illa da gram demiş. Pişme süresinde de muallak var 170 derecede 1,5 saat pişirin diyor. Ama ben 1 saatte pişirdim, yarım saat daha kalsa kömür çıkacaktı (Aslına uygun yapmalıydım biliyorum ve kömür gibi çıktığında ona göre puan vermeliydim ama emeğime kıyamam kiiii…)


Kaynak: Ekmek Bir Tutkudur/Dilistan Çilingiroğlu Shipman

Hazırlama Süresi: 2 saat / 1,5 saatte hazırlandı

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Ölçüleri tutturmak zor

Pişme Süresi: 1,5 saat/ 1 saatte pişirdim

Malzeme Tedariği: Kolay


Genel Puan:

Dilly’s Muzlu-Çikolatalı Ekmeği
(Dilly’s Bananachoc Bread)

Tarif:
Malzemeler:

150gr. Kuru sarı üzüm
175gr. Çok amaçlı un
10gr. Kabartma tozu
Yarım tatlı kaşığı karbonat
Yarım tatlı kaşığı tuz
125gr. Eritilmiş tereyağ
75gr. Toz şeker
75gr. Esmer şeker
2 yumurta
400gr. Olgun muz (kabuksuz tartılacak ve püre halinde kullanılacak)
75gr. Küçük parçalara kesilmiş bitter çikolata
1 çay kaşığı vanilya


Hazırlanışı:
1. Eritilmiş tereyağını ve şekeri karıştırdım
2. Ezilmiş muzu, çikolatayı, üzümleri ve vanilyayı ilave ettim,
3. Karışıma un, kabartma tozu, karbonat ve tuz karışımını ekledim malzemeleri iyice birbirleriyle kaynaştırıp baton şeklindeki kek kalıbıma koydum

Daha önce de dediğim gibi 1 saatte pişti. Allah için güzel oldu. Ama bir daha yapar mıyım derseniz bu tarifle değil kendimce göz kararı yaparım bu tartma işleri bana göre değil yahu…

2 yorum:

  1. cok sevdigim tarifi denemis olmaniz beni cok sevindirdi.olculeri gr ile vermeek zorundayim zira biz okulda ogretirken standart olcu kullanmak zorundayiz ama yinede bu goz karari yapilamaz anlamina gelmiyor.afiyet olsun tum deneyen ve deneyecek olanlara sevgiler dilistan cilingiroglu shipman

    YanıtlaSil
  2. yorumunuz için çok teşekkür ederim. Her nekadr gramlarla aram iyi olmasa da kitabınızdan başka tarifler de deneyeceğim, lezzet açısından tam damağımıza göreydi ekmeğiniz çünkü.

    YanıtlaSil