3 Eylül 2007 Pazartesi

PAZAR SÜRPRİZLERİ

Pazar günlerini eğer evde geçiriyorsam bir ilham bir şevk basar her yanımı, mutfaktan çıkamaz hale gelirim.

Bu Pazar da, dedim madem mutfaktayım bari amacına uygun bir şeyler pişireyim de sayfamızda yayınlayalım. (Biraz da Nilgün korkusu yok değildi hani, pazartesi sabahı elleri belinde “ee n’aptın bakim haftasonu delimutfak için” diye gelirse…)

Önce açtım baktım mutfaktaki kitaplarıma şöyle bir. En son aldığım kitap ilişti gözüme hadi bakalım deyip evdeki malzemelerle yapabileceğim bir tarif bulmaya çalıştım, biraz umutsuzluğa kapılmıştım. Ama Muzlu Rulo Kurabiye tarifini bulunca “yaşaaaa”!!Hemen başladım malzemeleri tezgaha dizmeye, tabi ki de eksik malzeme çıktı. Badem tozu da nedir kuzum ya?
Üşenmedim kalktım gittim kocama da çocukları bıraktım. Marketleri dolaştım, bulamadıııım. Ama Müge’nin mutfağında çareler tükenmez, bildiğiniz bademi aldım robotta çektim işte sana badem tozu. Biraz pahalı bir malzeme olduğunu itiraf etmeliyim, bir de bu kitapta hemen hemen her tarifte badem tozu kullanıldığını düşünürsek, kitabın benim nazarımda durumu pekiyi değil şimdilik. Üstelik tariflerde iyi niyetli davranıp bazen bardak fincan kaşık ölçüleri verilmişken genelde gramlar konuşmuş, iyi de benim mutfak tartım yok kiiii…Edineceğiz derhal!!

Öyle böyle derken 3 saatin sonunda muzlu rulo kurabiyelerim hazırdı.



Kaynak: Beyaz Mutfak/ Nathalie Stoyanof

Hazırlama Süresi : 3 Saat

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Pratik bir kurabiye değil.

Pişme Süresi: 25dakika / +10 dakika daha pişirmem gerekti

Malzeme Tedariği: Badem Tozu problem/ Alternatif olarak fındık çekip kullanılabilir.

Genel Puan:


Tarif:
Malzemeler

Hamuru:
500gr. Un
300gr. Margarin
150gr. Pudra şekeri
1 yumurta akı (20gr.)
50gr. Toz badem
½ limon kabuğu rendesi
½ çay kaşığı vanilla

Muz Karışımı:
2 adet Muz (doğranmış)
1 çay bardağı (60gr.) yulaf ezmesi
1 kahve fincanı (30gr.) kahverengi toz şeker
1 çay kaşığı tarçın


Hazırlanışı:

1. Hamur için tüm malzemeyi karıştırın ben margarinin biraz yumuşamış olmasına dikkat ettim ( hoş ben aslında margarini evime sokmam ama bu durumda almak zorunda kaldım kötünün iyisi olsun diye de kalbe yararlı olduğu söylenen margarinlerden edindim)

2. Neyse hamuru yoğurduktan sonra buzdolabında 1 saat beklettim. Bu arada muzu doğradım ince ince, yulaf ezmesini esmer şekeri ve tarçını ekledim bir güzel karıştırdım.

3. Buzdolabından çıkardığım hamuru 0,5cm kalınlığında açtım ama çatlak patlak oldu. Elimle çatlayan yerleri yapıştırdım.

4. Açtığım hamurun her yerine muzlu karışımdan sürdüm. Sonra da yuvarlak hamuru rulo yaparak sardım ve streç filmle kaplayıp doğru buzluğa attım.

Bu kadar kolay olmadı tabi yazması kolay ama yapması biraz meşakkatli. Mesela keşke hamuru açarken altına yağlı kağıt koysaymışım daha kolay sararmışım, hem de yağlı kağıda sarılı buzluğa kaldırırdım streç film işkencesiyle uğraşmazdım.

5. No frost buzlukta 1 saatte sertleşti hamur, (bu arada kitaptaki tarifin başında “fırını 170 dereceye ayarlayarak önceden ısıtın” diyordu bu kadar süre hamuru buzdolabında bekletirken fırını açık mı bırakmalıydım yoksa yazarın hamuru dondurmak için bizimle paylaşmadığı özel yeteneği ya da yöntemleri mi var? J) sertleşen ruloyu yine 0,5 cm’lik dilimler halinde kestim.

6. Kesme işlemine başlamadan önce 170 derecede ısıttığım fırına sürdüm. (fırın tepsisinde yağlı kağıt kullandım). 25 dakika sonra kurabiyelerimin altları kızarmıştı ama üstler pişmemiş kıvamdaydı, tek tek ters çevirdim ve 10 dakika daha fırında tuttum. Fırınımda mı tuhaflık var acaba dedim kendi kendime lakin kitapta tariflerinin her mutfakta yapılabilir olma iddiası vardı.

Neyse kurabiyelerin tatları güzeldi. Bizimkiler bayıldı. Nilgün’ün eşine de göndermeliyim kımış kımış kriterine uygunluğunu bir onaylasın bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder