24 Eylül 2007 Pazartesi

EMİNE BEDER’İ DENEMEYE DEVAM


Birinin bu kadar çok yayını varsa, sürekli televizyonlarda programlara çıkıyorsa boşuna değildir diye düşünüyorum. Bu sebeple de biraz daha şans tanımak adına bir tarif daha deniyorum Emine Beder’in kitabından. (Sadece bir tane kitabı var elimde görümcemin verdiği “Hamur İşleri” ve daha öncede söylediğim gibi ben bu kitabı satın almazdım, çünkü tariflerin genelinde margarin fazla fazla kullanılmış.)

Neyse yaptığım börek gerçekten de güzel oldu, su böreği tadı verdi. Yine 1 puan sadece yağ meselesinden kaybetti Emine Hanım ve 4 puanı aldı benden. (neden bu kadar kilolu olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum)

Sodalı Kırpık Börek

Kaynak: Emine Beder – Hamur İşleri

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Fırın Isısı: 220º

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 30dakika

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:


Malzemeler

3 yufka
2 yumurta
1 su bardağı maden suyu
1 çay bardağı sıvı yağ
100gr. Beyaz peynir veya lor peyniri
1 paket kabartma tozu
(arzuya göre) 50gr. Kaşar rendesi

Hazırlanışı:

1. Yağlanmış tepsiye (Emine Hanım illa da her tarifte olduğu gibi bu tarifte de margarinle yağlıyor tepsisini) bir yufka kenarları dışına taşırılarak serilir.
2. İki yufka ayrı ayrı rulo yapılır ve 1cm genişliğinde dilimlenir.
3. Keserek oluşturulan şeritlerin yarısı tepsiye yayılır.
4. Bir kapta yumurtalar soda ezilmiş peynir ve kabartma tozu çırpılır.
5. Tepsideki yufkaların üstüne bu karışımın yarısı gezdirilir.
6. Tepsiye serilmiş olan ilk yufkanın dışarı taşan kenarları içeri alınır.
Kalan yufka şeritleri de tepsiye yayılır
7. Son kez kalan yumurtalı karışım tüm yufkaların üzerine dökülür.
Arzuya göre kaşar rendesi serpilir ( ben serpmedim, ne yalan söyleyeyim unuttum )
8. Fırına sürülür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder