13 Eylül 2007 Perşembe

MUÇARİ



Oldum olası ilginç isimli yemekleri hep merak ederim ve denemek isterim. Benim görümce Hande, Emine Beder’in Hamur İşleri isimli kitabını getirince şöyle bir göz attım, genelde klasik tarifler vardı birkaç tane de böyle enteresan isimli tarifle karşılaştım. Malzemelerin elimin altında olmasından dolayı da içlerinden Muçari’yi deli mutfak için denemeye karar verdim.

Kaynak: Emine Beder – Hamur İşleri
Hazırlama Süresi: 50 dakika
Fırın Isısı: 190º
Zorluk: Kolay
Pişme Süresi: 30 dakika
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Tarif:

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı un
2 su bardağı mısır unu
1,5 paket kabartma tozu
2 orta boy soğan
200 gr. Sucuk
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı pul biber
Tuz

Hazırlanışı:

1.Bir tavada küp doğranmış soğanlar kavrulur.
- Emine Hanım sıvıyağ ile kavurmuş ama sucuk da eklenince vıcık vıcık olur düşüncesiyle ben yağsız yaptım bu işlemi.
2.Sucuklar eklenir ve yarım dakika kadar soğanlarla çevirilip tavanın altı kapatılır soğumaya bırakılır.
3.Yumurtalar sıvıyağ ve yoğurtla çırpılır.
- Ben 1 bardaktan 2 parmak daha az yağ koydum Emine Beder’in incelediğim tüm tarifleri bana fazla yağlı geldi, zaten bu tarif de sıvı yağ kullandığı nadir tariflerden biri, margarin düşmanıysanız bu kitaptan uzak durmanızı tavsiye ederim. Sadece 1 kaç tane sıvı yağ ile yapılan tarif için ben olsam bu kitabı almam
4. Un, mısır unu, kabartma tozu yumurtalı karışıma eklenir ve bir kez daha çırpılır (Mixerle yapıyorsanız düşük ayarda çırpın ama ben çırpma teliyle karıştırdım.)
5. Sucuklu soğanlı harcı, naneyi, tuzu ve pulbiberi ekleyip son kez karıştırılır. (ben pulbiber eklemedim sucuk acıydı çünkü)
6. Hamur kalıba boşaltılıp fırına sürülür.
Son günlerde Nilgün’le paylaştığımız cupcake çılgınlığı sebebiyle ben de bu tarifi normal kek kalıbında değil de cupcake kalıplarında denedim. Gayet başarılı oldu. Ama ben yağ fazlasından dolayı 1 puan kırptım bu tarife 4 verdim
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder