24 Eylül 2007 Pazartesi

HAFTA SONU GÖRÜCÜYE ÇIKTIK.

Organizasyon ve catering işiyle uğraşan arkadaşlarımız cumartesi akşamı ziyaretimize gelecekti. Bunu özellikle söylüyorum çünkü Nilgün’le ben, Kerem bizim küçük cupcakelerimizi beğensin de satın alsın diye gözünün içine bakıyoruz.
Neyse Elifler, Nilgünler, Ebruş, Tülinler hep birlikte bizdeydik. Akşam için hazırlanırken iki çeşit cupcake yapmak beni kesmedi bir de tuzlu cupcake yapayım diye düşündüm açtım Gönül Candaş’ın kitabını ve tuzlu cupcake’e en uygun tarifi buldum. İşin içine zeytin girince gerçekten lezzetler daha da güzelleşiyor.

Kaynak: Gönül Candaş – Bereketli Olsun

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Fırın Isısı: 180º

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 30dakika

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:


Malzemeler:

4 yumurta
1 su bardağının ¾’ü zeytinyağ
Yarım bardak yoğurt
1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış ve dilimlenmiş zeytin
3 su bardağı un
1 kahve kaşığı tuz (kahve kaşığı ne acaba? Ben göz kararı kullandım.)
1 kahve kaşığı nane
1 kahve kaşığı kabartma tozu
Yarım limon suyu

Hazırlanışı

1. Kalıp yağlanır unlanır. Fırın yakılır.
2. Bir kapta yumurtalar, yoğurt, zeytinyağı, limon suyu tuz nane koyulup karıştırılır.
3. Kabartma tozu ile elenmiş un (ben hayatımda hiçbir tarifi uygularken un elemedim acaba gerçekten bir faydası var mıdır bilemiyorum) ve ayıklanmış zeytin ilave edilir. Hazırlanan kalıba boşaltılır ( dediğim gibi ben muffin kalıplarını kullandım, bir de küçücüklerinden almıştım o kalıpların, tek lokmalık olanlarından, biraz zahmetli oluyor ama değdi doğrusu)
4. 35 – 40 dakika pişirilir (benim fırınımla 30 dakika yeterli oldu üstü kızarınca çıkarın yeter)

Sonuç lezzetli… Kerem beğendi mi? Sanırım beğendi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder