3 Eylül 2007 Pazartesi

ANKARA, MÜRDÜM ERİĞİ VE PAZAR KAHVALTISI



Yaz da bitiyor... Koca bir yılın son baharına girdik. Baharlar içinde en sevdiğimdir benim Sonbahar. Ankara'da sonbahar ise bi başka olur.
Parklardaki yapraklar yavaş yavaş dökülmeye başlar, sabah uyanıp da açınca pencereyi; buz gibi bir Ankara havası dolar ciğerlerinize, akşamları hırkasız oturulmaz olur balkonlarda...
Hele Bahçeli'de, Tunalı'da yürümek salına salına daha bi keyiflidir.
Sonbahar'da Ankara güzeldir. Hele de evlendi evleneli sonbaharından ayrı kaldıysanız Ankara'nın çok daha bi özlenilesidir.....
İşte böyle bir Ankara hasretliği içerisinde dolapta uzun zamandır yenmeyi bekleyen ama bir türlü talep görmeyen mürdüm eriklerine bakıyorum mutfakta...
Onlar da heyecanla beni bekliyorlar "bu kız bize neler yapacak diye...".
Açıkçası bu halimle sizi ancak ben marmelat yaparım sevgili mürdümler....
Sonrada pazar kahvaltısına gelecek olan Elifciğime sunarım...
Kahvaltı en önemli öğündür bilirsiniz. Ama çalışan insanlar için de bir o kadar zordur gerçekleştirmesi....Hafta içi kahvaltı yapamayanlardansanız pazar kahvaltısı eminim sizin içinde ayrı bir keyiftir....
Bu pazar cümbür cemaat, bizim kızlar, kocalar, çocuklar tıpkı İtalyan filmlerindeki kalabalık aileler gibi yayıla yayıla oturacağımız önce gözümüzün sonra karnımızın doyacağı bir kahvaltı hayal etmiştik.Gel gör ki gezgin Ebru bizi sattı Kapodakya'ya gitti. Müge'nin ablası Didem abla geldi onlarda gelemedi...Kahvaltı organizasyonu iptal edildi. Ama Elif ve ben programa sadık kaldık ve bizim evde Pazar keyfi kahvaltısı yaptık. Son anda organize olduğum için biraz hazırlıksız yakalandım ama gece "Zeytinli Kek"i yaptım sabahta sevgili kocam oğlumu oyalarken "Islak Kek"i pişiriverdim. Zeytinli Kek tarifi Ebru Şallı'nın çocuklar için tarifleri içeren kitabından. Ama ben bu tarifi büyükler için yaparak içindeki malzemeleri zenginleştirdim. Pek bi lezzetli oldu. İşte tarif hakkındaki görüşlerim, eklemelerim ve uygulamalarım:




Kaynak: Ebru Şallı'dan Çocuklar İçin Besleyici Eğlenceli Lezzetler" Tefal
Hazırlama Süresi: 15-20dk

Zorluk: Kolay
Pişirme Süresi: 50-55dk
Malzeme Tedariği: Kolay

Genel Puan:

Kitapdaki daha birçok tarife yer vereceğim. Sanki eksik kalan birşeyler olmuş genel olarak ama şimdiden peşin hükümlü olmayalım. (Gerçi sütlaç tarifinde pirinç ununu koymayı unutmak :) gibi bazı eksikler var)


Malzemeler:

4 adet yumurta (Ben 3 adet koydum yeterli geldi)
1,5 çay bardağı zeytinyağı
3 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı dilimlenmiş zeytin
1 tatlı kaşığı kuru nane
1/2 tatlı kaşığı tuz
1/2 limon suyu
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
Bu Malzemelere Ek Olarak Ben;

1 tatlı kaşığı bal
4 dilim ince ince doğranmış kurutulmuş domates
1 çay bardağı lor peyniri
Üzerine de çörek otu ekledim

Yapılışı:

1- Bir kasede yumurta, yoğurt, zeytinyağı, nane, tuz, limon suyu ve balı iyice karıştırılır
2- Un, kabartma tozu, zeytinler, kurutulmuş domates ve lor peynirinide ekleyip karıştırılır
3- Yağlanmış kalıba dökülür
4- 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat pişirilir. (Yarım saat olmuyor ben 180 derecede tam 50 dakika pişirdim. Tarifdeki gibi yarım saatte alırsanız içi tamamen hamur oluyor.)
5- Soğuyunca dilimleyerek servis yapın.

Servis Önerisi: Ben gece yaptığım için sabah üzerine sızma zeytinyağı sürüp fırında biraz ısıttım. Üzerine sürmek için de cevizli, salçalı, peynirli ve baharatlı bir karışım olan acılı yaptım. Güzel oluyor.

İsterseniz bu zeytinli kekin yanına fırında kaşarlı mantar yapıp güzel bir cabernet sauvignon şarap ile de akşam üstü misafirlerinize ikram edebilirsiniz.

ÇİKOLATALI ISLAK KEK




Kaynak: REMIX II LALE APA & BEDRİYE MEDİNA

Hazırlama Süresi: 15-20dk

Zorluk: Orta

Pişirme Süresi: 50-55dk

Malzeme Tedariği: Kolay


Genel Puan:



REMIX en favori yemek kitabımdır. Genelde bütün tarifleri tutar. Değişik ve lezzetli tarifler var. Ama bazı tarifler gerek malzeme gerekse yapılışı yönünden zorlayabiliyor.

Bu kolay bir tarif ama pişirirken fırına dikkat....

Malzemeler:

100gr bitter çikolata

1 yumurta
3/4 su bardağı un
3/4 su bardağı esmer şeker
150gr tereyağı
1/3 su bardağı süt
1/4 su bardağı krema
1/2 su bardağı krema
1/2 su bardağı hazır çikolata sosu
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:

1-Fırını 170 derecede ısıtın
2-Yuvarlak bir kek kalıbının her tarafını yağlayın
3- Hafif ateşteki orta boy bir tencerede tereyağını eritin
4- Tereyağı eriyince içine; şekeri, çikolatayı, sütü ve çikolata sosunu ekleyin
5- Hafif ateşte şeker iyice eriyinceye ve karışım koyulaşıncaya kadar pişirin
6- Ateşten alın biraz soğusun
7- Bir karıştırma kabında kremayı ve yumurtayı mikserle karıştırın
8- Bu karışıma unu ve kabartma tozunu da ekleyin
9- Son olarak çikolata karışımını da ekleyip iyice karıştırın
10- Karışımı kek kalıbına dökün
11- Daha önce ısıttığınız fırında 50-60dk pişirin (bu süre benim fırınımda biraz uzun oldu. Turbo fırnınız varsa 45-50dk yetiyor)
12- Kalıpta soğumasını bekleyin
13- Soğuduktan sonra kalıptan çıkarın
14- Pudra şekeri veya kremayla servis yapın. (ben şeftali dilimleri koydum güzel oldu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder