20 Şubat 2008 Çarşamba

CHOCO - COOKIES 2003

Dilistan Hanım sitemize tarifine yaptığım eleştiri sebebiyle yorum yaptığında bu işin ustalarına daha da saygı duydum. O zaman ona yazdığım cevapta kitabından denemek istediğim tarifler olduğunu belirtmiştim ama ne yazık ki o gündenberi bir türlü fırsatım olmamıştı.

Evdeki küçük canavar her gün brownie isteyip üstelik de hepsini bir gecede mideye indirdiği için artık aynı şeyi pişirmekten yorulmuştum. İmdadıma Dilistan Hanım'ın cookieleri yetişti. İtiraf etmeliyim ki bu gram işi bana pek uymuyor ne diyebilirim ki ben "göz kararı" insanıyım. Ama tabi bu işe soyunduysak layıkıyla yapmalıyız diye düşündüm ve eve bir adet mutfak tartısı aldım...

Kaynak: Dilistan Çilingiroğlu Shipman – Ekmek Bir Tutkudur

Hazırlama Süresi: 1 saat


Fırın Isısı: 180º - 200º

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 15 dakika

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:


Malzemeler:

600gr. un

200gr. tereyağ (oda sıcaklığında)

150gr. esmer toz şeker

150gr. beyaz toz şeker

3 yumurta

1 paket kabartma tozu

1 küçük tutam tuz

450gr. bitter damla çikolata

200gr. ufalanmış ya da toz ceviz ya da fındık içi

100gr. taze krema


Hazırlanışı

1. Un şeker, tuz kabartma tozunu iyice karıştırın.

2. Küçük parçalar halinde kesilmiş tereyağı ilave edin mikserle ya da elinizle iyice karışıp görülmeyecek hale gelinceye kadar karıştırın (ben elimle yaptım)

3. Çırpılmış yumurtaları azar azar karışıma ilave edin ve karıştırın.

4. Kremayı (krema bulamazsanız yerine süt ya da sütte ezilmiş kaymak kullanabilirsiniz) ilave edin
biraz yapışkan bir hamur gibi oluyor ama;

5. Ceviz ya / ya da fındık içini ve çikolatayı ilave edip karıştırın, bu malzemelerle hamur kendini topluyor ve ele yapışmaz hale geliyor, çok mıncıklamadan üstünü kapatın kabınızın ve buzdolabına koyun. Yarım saat bekletin.

6. Buzdolabından çıkradığınız kurabiyelerinizi yuvarlak yassı köfte biçiminde yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı dizin.

7. Burası çok önemli : Önceden ısıttığınız fırında 15 dakika pişirin ve dışarı alın. Dışarıda pişmeye devam ediyor çünkü, bir başka anlatımla içini çekiyor kurabiyeler. Daha uzun kalırlarsa fırında sert olabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder