26 Şubat 2008 Salı

MUZLU KEK

Bu ay hep tatilllerle geçti. Barcelona'dan döndükten sonra bir de karda kıyamette İstanbul'a kaçtık ailecek...
Böyle olunca da site için çalışmak Müge'ye düştü.
Eh döndüm ve sevgili arkadaşım başladı "şu koca ayda (koca ay dediği de yılın en kısa ayı malumunuz :)) hiçbirşey yapmadın, biraz çalış" demeye..... ben söz dinlerim....
Dün akşam da oğlumla birlikte Muzlu kek yaptık.....
İşte tarif......
Ps: aslına bakarsanız bu tarif de çocuk yemekleri tariflerinin içinde ama akşam biz 2 dilimini gayet güzel yedik :)

Kaynak: Ebru Şallı'dan Çocuklar İçin Besleyici Eğlenceli Lezzetler
Hazırlama Süresi: 20dk
Fırın Isısı: 160 derece
Zorluk: Kolay
Pişme Süresi: 50 dakika
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler:
100gr tereyağ (ben 50 gr kullandım sıvı yağ miktarını arttırdım)
2 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 adet yumurta
2 adet muz
1 çay bardağı süt
3 yemek kaşığı sıvı yağ ( Tereyağı azalttığım için 1/2 çay bardağı koydum)
Ek olarak: fındık, ceviz ve minik çikolata parçacıkları ekledim.....

Hazırlanışı:
1. Toz şeker, yumurta ve vanilyayı krema kıvamına gelene kadar çırpın.
2. Muzları ezip karışıma ilave edin.
3. Tereyağ, sıvı yağ, süt, un ve kabartma tozunu ilave edin.
4. Hepsini karıştırın ve yağlanmış kek kalıbına koyup önceden ısıtılmış fırında pişirin.

3 yorum:

  1. Bir sabah prgramı sırasında bu tarifi Ebru Şallı' dan dinledim.İşin açıkçası Ebru Şallı dan da tarif alacaksak dedim. Fakat evde yenmeyen muzlar vardı. Hadi bir deneyeyim dedim. Az sonra habersiz gelen yeğenime ikram ettim bayıldı. Şimdi sık sık yapıyorum bu keki Teşekkürler Ebru Şallı...

    YanıtlaSil
  2. Bende kitabı elime ilk aldığımda "hadi canım" dedim. Muzlu kek tarifi beni şaşırtmıştı.. Ama diğer tarifler için aynı başarıyı göremedim..
    Bu haftasonu yeni tarifler gelecek... Yazarım yorumlarımı..

    YanıtlaSil
  3. Içine kakao ekledm.vanilya yerine de mandalina kabugu rendeledm.sonuç şahane kek bitti bile.teşekkürler

    YanıtlaSil