25 Şubat 2008 Pazartesi

TAVUK KÖFTESİ

Küçük çocukları olanlar bilir hele de yemek yemeye yeni başlamışsa ufaklıklar; et yedirmek başlı başına bir sorun olur...
En azından bizim için öyle...
Oğlum tavuk yerken lif lif ağzına geldiği için çıkarıveriyor ağzından....
O yüzden bu tavuk köftesi bizim için nimet oldu bayıla bayıla yiyor...
Peynir ile de sorunumuz olduğu için içinde peynir olması beni daha da bi mutlu ediyor tabiii.....

Kaynak: Ebru Şallı'dan Çocuklar için besleyici eğlenceli lezzetler...
Hazırlama Süresi: 20dk
Fırın Isısı: Orta hararetki ocakta
Zorluk: Kolay
Pişme Süresi: 1o dakika
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler:
2 adet kemiksiz tavuk kalça (ben göğüs kullandım)
1 adet küçük boy soğan
1 adet yumurta
1 dilim ekmek içi
5 yemek kaşığı rendelenmiş dil peyniri
2 yemek yaşığı zeytin yağı
tuz, karabiber

Hazırlanışı:
1. Tavukları rondodan geçirin
2. Ekmek, soğan ve peyniri de rondodan geçirin
3. Yumurta, tuz ve karabiberi de içine katıp karıştırın
4. Yuvarlak şekil verin ve çok az yağ koyarak kızartın

Püff Noktası: Tam pişmemiş et bakteri üretmeye çok açık biliyorsunuz. Ben içinin piştiğinden emin olmak için kısık ateşte biraz uzunca pişiriyorum ve bir sürede üzerini kapakla kapatıp bekletiyorum içindeki sıcaklıkla da pişsin diye....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder