25 Şubat 2008 Pazartesi

ÇOK FRANSIZ BİR TAVUK....



Bu REMİX'deki yemek tariflerinin adı beni çok eğlendiriyor.....
Bu kitap da dikkat ettim Fransız olan tüm yemekler şarap ağırlıklı....
Fransız mutfağı yemeğe şarap koymayı seviyor anladığım kadarıyla...
Ama ben yemeğin içinde değilde yanında şarabı tercih edenlerdenim. Pişince şaraptan dağılan o alkol tadını ve kokusunu sevmiyorum ben...
O yüzden şarapsız yaptım.... Ama asıl tarifte 1 su bardağı beyaz şarap var. Arzu eden koyabilir.

Kaynak: REMIX II Lale Apa Bedriye Medina

Hazırlama Süresi: 20dk

Fırın Isısı: Orta hararetli ocakta

Zorluk: Kolay

Pişme Süresi: 30 dakika

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:

Malzemeler:

2 adet tavuk göğsü (kişi başı 1 adet olarak düşünün)

2 adet kemiksiz tavuk budu (arzu ederseniz hepsini göğüs ya da but yapabilirsiniz)

1 adet büyük soğan

1 1/2 su bardağı mantar

4 diş ezilmiş sarmısak (Kabukları kalacak yazıyor kitapta ben anlamadım bu kısmı o yüzden tane halinde kabuklarını soyup attım)

Dereotu, fesleğen, taze kekik vb. yeşillikler (Evde ne varsa yeşillik adına koyabilirsiniz ben taze soğan ve dereotu koydum)

1/2 su bardağı tereyağ (bu kadar tereyağını ben kullanmadım tabiiki zeyinyağı ile karışık yaptım)

1 1/4 su bardağı krema (1 paket yetiyor)

Arzu ederseniz 1 su bardağı beyaz şarap

Hazırlanışı:

1. Bir çelik tencereye ;

tereyağ, zeytinyağı karışmını, iri doğranmış soğanı, mantarı, sarmısağı ve doğradığınız yeşillikleri koyun

2. Hepsini tavukla birlikte kızartın

3. Tavuk altın rengini alınca kremayı ekleyin

4. 30dk pişirin

Servise hazır.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder