14 Nisan 2008 Pazartesi

BROWNIE

Aslında hiç aklımda yoktu böyle zararlı birşey yapmak. Ben masum masum oğluma Oktay Usta'dan kayısılı kek yapmaya niyetlenmişken kocam beni baştan çıkardı....
Diyetti, sağlıklı beslenmeydi derken ne kadar uzun zamandır zararlı birşeyler yapmadığımı söyledi.....
Bende aradım taradım en zararlısından ve lezzetlisinden Brownie tarfini buldum..
Fazla söze gerek yok muhteşem oldu.....

Kaynak: Net 425 G Gamze Bursa
Hazırlama Süresi: 25 dakika
Pişirme Süresi: 20 dk
Fırın ısısı: 180º
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan: 5

Malzemeler
160gr bitter çikolata, küp şeklinde kırılmış (Eti'nin bitter çikolatası harika. Yoğun ve nefis bir tadı var tavsiye ederim)
80gr tereyağı, küp şeklinde doğranmış
40gr margarin, oda sıcaklığında bekletilmiş
2 yumurta, çırpılmış
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik un
1/2 su bardağı ceviz veya fındık, bıçakla küçük doğranmış

Ben ek olarak 1 yemek kaşığı (tepeleme) kakao da ekledim

21 cm yuvarlak veya 21x21cm kare fırın kabı

Hazırlanışı:
1. Fırın 180 dereceye ayarlanır
2. Büyükçe bir cam kaseye çikolata parçaları koyulur, tereyağ ve magarin eklenir. Benmari usulü eritilir
3.Eritilen karışıma sırasıyla çırpılmış yumurta, şeker ve un eklenir
4. Miksele biraz çırpılır
5. Ceviz veya fındık eklenir çok az karıştırlır
6. Pişirme kabına dökülür
7. 20dk pişirilir*

* İçi ıslak kalmalı, üzeri kabuk bağlamalı çok pişmemeli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder