24 Nisan 2008 Perşembe

KAHVELİ KARAMELLİ KEK

Elif aylar önce bu kekin siparişini vermişti, 23 Nisan şerefine mutfağa girdim bir kek bir de muhteşem calzoneler yaptım. Önce kek tarifimiz:

Kaynak: Nathalie Stoyanof – Beyaz Fırın Tarifleri
Hazırlama Süresi: 50 dakika
Fırın Isısı: 165º
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler

165 gr. tereyağ
Pudra şekeri (225gr.) (1 su bardağı + 1,5 kahve fincanı ölçtüm ben 225gr. 'ı)
5 adet yumurta
2 su bardağı un (250gr) ( 2 su bardağı aslında 300gr. yapıyor ama yazarımız böyle ölçmüş)
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı granül kahve
50gr. krem peynir (250gr.'lık paketin 5'te biri)
50ml. süt (1 kahve fincanı)
70ml krema (1 kahve fincanı+2yemek kaşığı)

Sos:

1 su bardağı+1 kahve fincanı toz şeker (200gr.)
1 su bardağı krema

Hazırlanışı:

1. Tereyağ ve pudra şekeri çırpın. Yumurtaları ekleyerek çırpmaya devam edin.
2. Ayrı bir kapta karıştırdığını kahve, kabartma tozu ve unu tereyağ karışımına ekleyin. Tekrar çırpın.
3. Süt, krema ve peyniri eklediğiniz karışımı 2 dakika daha karıştırın.
4. 21cm. çapında kek kalıbınızı yağlayın ve hamurunuzu 40 dakika öncedenısıtılmış fırında pişirin. (Benim kekimin içi zor pişti üzeri hemen kabardı, böyle durumlarda kek kalıbınızın üzerine folyo sarıp tekrar fırına verirseniz, üzerini yakmadan kekinizi pişirebilirsiniz.)
5. Sosun hazırlanmasına gelince; toz şekeri derin küçük bir tavaya alın ve kahverengileşip tamamen eriyinceye kadar altı kısık ateşte bırakın.
6. Kahverengileşmiş şekere krema ekleyin ve karıştırın. Soğumaya bırakın.
7. Kekiniz fırından çıkınca üzerine sosu gezdirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder