14 Nisan 2008 Pazartesi

ÇİKOLATALI KURABİYE - GENCO'NUN ÇİFTLİĞİ

Her hafta yaptığım keklerden sıkılmış olacak ki ev ahalisi hep birlikte kurabiye yapmamı istediler. Ben de oğlumla hem eğlenmek hem de bana yardım etmesini sağlayabilmek için onu da işin içine karıştırdım ve şekilli kurabiye yapabileceğimizi söyledim. Hamur kutusunda ne kadar baskı malzemesi varsa mutfağa taşıdı. Oktay Usta'nın ve Nathalie Stoyanof'un kitaplarını önümüze aldık ve basit bir kurabiye tarifi aradık. Bugünlerin kitabı en çok satanlarından biri olan Oktay Usta tarifinde karar kıldık. Tabi ki de margarin yerine tereyağ kullandık, bu sebeple de yağ oranı düşük bir tarif tercih ettik.

Kaynak: Oktay Usta

Hazırlama Süresi: 30 dakika

Pişme süresi: 10 dakika

Fırın Isısı: 170º

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:


Malzemeler


125gr. margarin

1 + 1/2 çay bardağı pudra şekeri

1 çorba kaşığı yoğurt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un
1 paket bitter çikolata

Hazırlanışı:

1. Tereyağı ve pudra şekerini iyice özleşinceye kadar karıştırın, yoğurdu ekleyin.
2. Kabartma tozu ve vanilya ile birlikte un eklemeye başlayın.
3. Kulak memesi kıvamına gelip de hamur kendini toplatınca merdane yardımıyla açın. (Burada Oktay Usta bir kurşun kalem kalınlığında demiş ama ben anlamadım. Göz kararı yarım santim kadar yaklaşık incelikte açtım hamuru. )
4. Kalıplarla kestiğiniz hamuru fırına verin.
5. Çikolatayı benmari usulü (kaynar su üstünde karıştırarak) eritin. (ben bu konuda tembellik yaptım ve mikrodalgada erittim)
6. Hafif pembeleşmiş kurabiyelerinizi fırından çıkartın ve soğuduktan sonra çikolatayla süsleyin. Biz Genco sayesinde sadece göz ve ağız yaptık çukulatayla. Bu arada oğlumda fotoğraf çekme aşkı başladı, bugün bütün resimleri o çekti.

Bir tabak dolusu kurabiyeli hayvanlarını kimselere vermedi Genco, kardeşine bile şekli bozuk (onun tabiri) kurabiyelerden yedirmeme izin verdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder