10 Nisan 2008 Perşembe

TUZDA BALIK

Balık lokantalarında hep gözüme çarpardı bembeyaz taş gibi bir şeyi masaya taşırken garsonlar. Bir tören bir şölen.
Geçenlerde bir arkadaşımın doğum gününü kutlamak için telefonla aradım Ayvalık da tatildeymiş, sabah sabah muhabbet nasıl oldu da tuzda balık pişirmeye geldi hatırlayamıyorum ama ikimizin de ağzının suyu aktı.
Aradım taradım Hürriyetten sevgili Arman Kırım'ın tarifini buldum.
Tek kelimeyle mükemmel oldu, çok lezzetli olmasının yanı sıra hazırlaması da son derece basitti, temizliği de kolay oldu üstelik ev de kokmadı.

Kaynak: Arman Kırım
Hazırlama Süresi: 10 dakika
Fırın Isısı: 240º

Pişme Süresi: 35 dakika
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:



Malzemeler:

2 adet yumurta beyazı

3 kilo tuz

1 adet iri levrek ya da mercan (ben 1 kiloluk levrek kullandım)

3-4 yemek kaşığı su

Hazırlanışı:

1. Yumurta akları ve su ile tuzu yoğurun.

2. Tuzun üçte birini tepsiye balığın kalınlığını biraz geçecek şekilde yayın, balığı üzerine yerleştirin.

3. Geri kalan tuz ile tüm balığın üzerini kenarlarını tamamen kapandığından emin olarak sıvayın.

4. Fırına verin.

5. Fırından çıkan tuz kütlesini çekiç ve sivri bir mutfak aleti ile kırın. Bu konu hassas olduğu için ben eşime yaptırdım.

6. Tuzla birlikte balığın derisi de çıkmalı. Tüm tuzlu yüzeyi sıyırıp servis tabağına alın. Yanında jalepino biberli sarımsaklı roka salatası ile harika oluyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder