14 Nisan 2008 Pazartesi

FIRINDA PATATESLİ BROKOLİ

Bu hafta sonu sürekli bir yerlere yetişmekle geçti vaktim. Hava muhteşemdi ana oğul deniz kenarına gittik çıkardık ayakkabılarımızı kumlarla oynayıp durduk.

Ama oğlum tam bir başak burcu önce beyimiz ayağını kuma değdirmek istemedi... Alışınca da getirebilene aşk olsun...

Cumartesi dışarılarda geçince işler Pazar gününe kaldı tabii.... Bir de sitenin sorumluluğu olunca ve iki ayrı nefis tarif yapınca akşam yemeği için bende güç kalmadı.

Sağolsun sevgili kocam, ben oğlumla yatakta keyif yaparken akşam yemeği için bu nefisss fırında patatesli brokoliyi yaptı.

Yemek başarılı olduğu için kocam da kitaba 5 puanı verdi.

Kaynak: Net 425 G Gamze Bursa

Hazırlama Süresi: 25 dakika

Pişirme Süresi: 20 dk

Fırın ısısı: 180º

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:


Malzemeler

1/2 kg brokoli

1/2 kg patates

3 orta boy soğan

6 Yemek kaşığı Parmesan Peyniri

6 dilim burger peyniri (evde kaşar vardı ben kaşar kullandım 1 SB)

1 kutu krema

3 Yemek kaşığı zeytinyağı (içinde krema ve peynir olduğundan bir hayli yağlı olacağını düşündüğüm için 1 yemek kaşığı koydum ben yetti)
Hazırlanışı

1. Brokoliler yıkanıp bir tencerede 5dk haşlanır. (Yazar buharda pişirirseniz daha lezzetli oluyor demiş tercih sizin)

2. Patatesler soyulup tuzlu suda haşlanır.

3. Ayrı bir tavada 1 yemek kaşığı zeytin yağı ile küp küp doğranan soğanlar pembeleşinceye kadar pişirilir.

4. Fırın 180 dereceye ayarlanır.

5. Fırın kabı yağlanır demiş tarifte. Ben gerek duymadım yapışmıyor.

6. Fırın kabına, önce haşlanan patatesler yuvarlak dilimler kesilir ve dizilir (yuvarlak dilim halinde dizebilmek için çok fazla haşlamayın)

7. 1 paket kremanın yarısı dökülür ve parmesan peyniri serpilir

8. Patateslerin üzerine sotelenen soğanlar ve haşlanan brokoliler eklenir.

9. Üzerine kalan krema ve kaşar peyniri (varsa burger peyniri) eklenir.

10. 20dk üstü kızarana kadar fırında pişirilir.

Oğlumun direk peynir yememe sorunu var ona peyniri sevdirebilmek için çalıştım bu hafta. Bu tarif bu yüzden bizim için çok başarılı oldu çünkü bayılarak yedi.

Bir diğer peynirli tarifimde ilerleyen günlerde....

Enfesss bir peynirli kek tarifi vereceğim size.... Dışı kıtır içi sufle gibi yumuşacık.....

1 yorum: