8 Nisan 2008 Salı

ÇİLEKLİ KEK

Genco keke bayılıyor, o yüzden en az haftada bir kez yapıyorum. Tabii damak tadı zenginleşsin hem de malzemeler çeşitlensin diye evde ne varsa denemeler yapıyorum. Bu da pazar günü uydurduğum bir kek tarifi oldu.

Hazırlama Süresi: 10 dakika
Zorluk: Kolay
Pişme Süresi: 35 dakika

Fırın Isısı: 170°

Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 paket çilekli milk shake (dr. oetker'in shakeleri her markette bulunabiliyor)
250gr. çilek
3 su bardağı un (tam buğday ununu her zaman tercih edin)
1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı:

1. Yumurtaları ve şekeri 3 dakika çırpın.

2. Çilekleri robotta püre haline getirin. (ben tüm keki robotumda yaptığım için yumurtalı karışıma çilekleri tüm tüm ekledim ve çırpmaya devam ettim, böylece ayrı bulaşık çıkmıyor hem de daha pratik oluyor. )

3. Çilekli yumurtalı karışıma süt ve toz halindeki milk shake'inizi de ilave edip karıştırmaya devam edin.

4. Un ve kabartma tozunu ekleyin, karıştırın ve kek kalıbınıza dökün. (Ben yine muffin kalıplarında yaptım, oğlum öyle yemekten hoşlanıyor.) Eğer normal kalıp kullanırsanız mutlaka kalıbınızı yağlayın.
5. Kabarınca bir kürdan yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder